Ga naar inhoud

Partitie maken lukt me niet

Pascal123

Aanbevolen berichten

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer dan of je van die OEM partitie een logische partitie kan maken.

Open Partition Wizard.

Klik met rechts op de OEM partitie en ga dan naar modify.

Daar kies je dan set partition as logical.

Klik bij pending operations op apply.

Als dit gelukt is, probeer dan nogmaals om de C schijf te verklenen en een nieuwe logische partitie aan te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik dat wel doen? De anderen in deze discussie raden mij dat blijkbaar af. Zij zeggen dat ik van die partities moet afblijven.

Ik heb er niet veel kaas van gegeten, kan je mij eens uitleggen wat het verschil is tussen 'primary' en 'logical' partitie en wat de gevolgen zijn als je die wijzigt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik dat wel doen? De anderen in deze discussie raden mij dat blijkbaar af. Zij zeggen dat ik van die partities moet afblijven.

Daarmee bedoelen ze dat je die partities niet mag verwijderen en daar sluit ik me bij aan.

Het MBR (Master Boot Record) kan slechts 4 records bevatten voor partities.

Dit kunnen 4 primaire (primary) partities zijn of 3 primaire en 1 uitgebreide (extended) partitie.

In deze uitgebreide partitie worden dan de logische (logical) partities aangemaakt.

Meer informatie kan je hier vinden.

Aangezien jij reeds 4 primaire partities hebt, is er geen ruimte meer voor een uitgebreide partitie en dus ook niet voor 1 of meerdere logische partities.

De enige oplossing is om 1 van de primaire partities te herdefinieren als logische partitie en zo de uitgebreide partitie (automatisch) aan te maken.

In principe kan het geen kwaad om de OEM partitie te wijzigen naar een logische partitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ‘geheimzinnige’ volume van 100 MB is gecreëerd tijdens de installatie van Windows 7.

Wanneer je namelijk Windows 7 op een maagdelijke schijf – zonder partities – installeert, reserveert Windows 7 een eigen partitie van precies die grootte.

Op deze partitie komt dan allerlei opstartinformatie terecht en verder kan die ook gebruikt worden voor BitLocker, de ingebouwde encryptietool.

Die OEM- partitie is er op geplaatst door de fabrikant.

Daar staat hoogstwaarschijnlijk je windows-versie op geparkeerd, kijk hiervoor eens in je handboek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 100MB NTFS partitie word door Windows 7 aangemaakt tijdens de installatie en kan gebruikt worden door Bitlocker en dacht dat er ook bestanden op staan voor opstartherstel en dergelijke.

De 1GB OEM-partitie heb je nodig samen met de recovery partitie als je jou systeem ooit terug wilt herstellen in de toestand zoals je deze kocht.

Oeps dezelfde info als hierboven :dong:

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.