Ga naar inhoud

Partitie maken lukt me niet

Pascal123

Aanbevolen berichten

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De computer waarover ik het heb is een Medion desktop uit de Aldi. Op zich een goed machientje maar dat partitie gegeven was dus een probleem. Uiteindelijk naar de klantenservice gebeld. Het is op te lossen zeiden ze me maar ze konden mij geen 100% garantie geven dat ik mijn computer nog naar fabrieksinstellingen zou kunnen terugbrengen.

Je moet volgende stappen doorlopen. Het is heel omslachtig, ik heb het (nog) niet gedaan maar voor diegenen die ook dit probleem hebben is volgende handleiding wel handig:

stap 1

kopieer de D (recovery) naar een tijdelijke map op de C schijf ( of externe harde schijf zoals ik gedaan heb)

stap 2

open schijfbeheer

stap 3

verwijder de D schijf door deze te selecteren en op del te druken

let op alles op D wordt dan verwijderd en gaat verloren

D is nu een niet toegewezen schijf.

stap 4

selecteer de C schijf met de rechter muis knop en kies verkleinen

stap 5

door loop de stappen:

* volume verkleinen vul in met hoeveel MB de schijf moet worden verkleind

* kies verkleinen

stap 6

selecteer niet toegewezen ruimte met rechter muisknop doorloop de volgende stappen:

* kies eenvoudige volume

* kies bij volume grootte de max ruimte volgende

* kies bij station of pad toewijzen "geen station letter toewijzen (volgende)

* kies bij partitie formateren "dit volume niet formateren"(volgend)

* voltooien

stap 7

selecteer met de rechter muisknop het zo juist aangemaakte volume verijderen

komt een popup met de waarschwing dat alle gegeven worden gewist op het volume kies ja (volgende)

nu heb je een licht groene gekleurde partitie met er in aan gegeven de beschikbare schijf ruimte

stap 8

maak weer een recovery schijf D aan op de volgende wijze

* kies met de rechtermuisknop op de niet toegewezen volume

* kies voor eenvoudige volume maken

* vul de grootte van de D (recovery) advies minimaal 40.000 mb (volgende)

* station letter toewijzen kies deze station letter toewijzen "D"" (volgende)

* bij partitie formateren kies volume op de volgende instellingen formatteren NTFS , standaard

vul bij volume naam "recover"in

vink snel formatteren aan (volgende)

* volgend scherm voltooien

nu is D ( recover ) aan gemaakt

stap 9

voor de rest van de beschikbare ruimte herhaal stap 8 voor het aanmaken van een extra partitie kies bij volume station toewijzen uiteraard een niet toegewezen letter en bij volumenaam een door je zelf te bepalen naam.

stap 10

kopieer vervolgens de recovery bestanden van uit de aangemaakte tijdelijke map weer naar de D partitie.

ik hoop dat het een beetje duidelijk was. ik heb wel een uitgebreidere beschrijving met plaatjes. deze heb ik geprobeerd hier in te kopiëren maar dat lukte niet, dus maar even op deze wijze gedaan.

Iedereen alvast bedankt voor de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.