Ga naar inhoud

Zeer trage netwerksnelheid

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb al enkele dagen last van een erg trage LAN verbinding.

De switch die ik gebruik is een gigabit switch van SMC.

Het betreft het verplaatsen van bestanden van op mijn laptop (Asus X72F met gigabit netwerkkaart) naar mijn NAS (Welland NetShare GX ME-752GN-S - NAS-Server) en omgekeerd.

Mijn NAS heeft ook een gigabit aansluiting.

De netwerkkabels zijn Cat 5-E en alle 8 aders zijn aangesloten in de fishes.

Waar kan dit aan liggen?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

post-26008-1417704379,8398_thumb.jpg

Mvg,

Fré

aangepast door stegisoft
Leesbaar gezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet dat uw netwerkkabel traag is maar wel de harddisk.

Daarbij hebt je een NAS en die heeft gewoonlijk ook een trage processor.

Veel kan je niet doen tenzij misschien de switch opnieuw opstarten.

Het is dus niet zo dat je 1 Gb netwerkkabel hebt dat je dan ook 1 Gb kan verzenden.

Wat misschien wel kan helpen is de antivirus tijdelijk uit te schakelen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmzzz...Tot over een goede week terug haalde ik snelheden van om en bij de 35MB/s en nu haal ik amper 500kb/s.

Er is sindsdien niets aan de netwerkverbinding veranderd alsook niet aan mijn computer of de NAS.

Ik heb de switch net even uitgetrokken gehad en 5min laten staan, daarna terug ingestoken.

Momenteel heb ik 2,11MB/s, wat uiteraard nog niet echt veel is.

Een bestand copiëren tussen mijn Windows 7 laptop en mijn vriendin haar Windows XP laptop gaat ook met dezelfde "snelheid".

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd een router; maar die is aangesloten op de 1e poort van mijn switch.

Poort 2 is mijn laptop als hij via kabel verbonden is, poort 3 desktop pc, poort 4 NAS, enzovoorts...

Dus om bestanden tussen mijn laptop of desktop en de NAS te delen ga ik niet via mijn router maar blijf ik op de gigabit switch.

Heb dat bestandje eens uitgevoerd en heb een kleine verbetering; heb nu +/- 3MB/s

Mvg,

Fré

Link naar reactie
Delen op andere sites

Router is de B-Box 2 van Belgacom... Heeft maar 10/100 netwerk;

Vandaar dat ik 1 poort van de B-Box 2 met men switch verbonden heb en daarna alles van PC's aan de switch zodoende deze gegevens kunnen uitwisselen aan gigabit ipv de 10/100 netwerk aansluiting van de B-Box 2

Bedankt alvast voor de hulp!

Mvg,

Fré

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.