Ga naar inhoud

windows 7 start traag op in een RAID 0 array

Marco30037

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik kom er niet aan uit hoe mijn computer traag opstart.

Ik heb het volgende:

ASUS M4A79XTD EVO Moederbord

AMD Phenom X4 (Deneb) 955 processor 4x 3200 Mhz

2 identike Samsung HD502 HJ schijven in een RAID 0 Array staan

4 partities 1- OS 2- Games 3- Data 4- System dinge (100 MB)

4GB DDR3 1333 RAM

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat hij vanaf het begin af aan al 2 minuten over doet om op te starten.

PS: Tijdens de W7 (64 BIT) installatie voor de raid driver, moest ik de W7 gebruiken (de nieuwste en die van de cd-rom) vanaf een USB-stick uitgelezen, maar hij herkende alleen de W vista versie.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat daar het probleem licht.

Alle tips zijn welkom!

Mvg. Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vanaf het begin boedoelde ik vanaf de startknop tot hij geladen is

15 tot 25 sec bios gaat wel, maar dan blijft hij meer dan een minuut op het "windows laden" hangen. dus ik weet niet wat er aan de hand is. CCleaner gebruikt, gedefragmenteerd (van windows zelf). ik heb veel sneller gezien/gelezen, dus vandaar.

de laptop van me vriend is binnen 40 sec opgestart.

Mvg. Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een RAID configuratie moet je wel weten dat het opstarten meestal iets langer duurt.

Eénmaal in je besturingssysteem gaat het natuurlijk allemaal sneller.

Na het doorlopen van je BIOS start bij een gewoon systeem zonder RAID je Windows gelijk op vanaf je harddisk.

Bij een RAID config. zal na het doorlopen van je BIOS de raidcontroller je schijven gaan initialiseren wat ook wel afhankelijk van je chipset zo'n 5 a 10 sec duurt en dus extra bij je opstart tijd komt.

Maar dat de totale tijd bij jou 2 min. duurt vind ik toch wel erg lang.

maar dan blijft hij meer dan een minuut op het "windows laden" hangen

Hier klopt er iets niet en waarschijnlijk heeft dit zoals je al aangeeft iets met die driver te maken of de configuratie van je RAID.

Tijdens de W7 (64 BIT) installatie voor de raid driver, moest ik de W7 gebruiken

Had Windows 7 een driver in huis tijdens de installatie en heb je nadien vanuit Windows je driver geüpdate?

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij hed W7 die driver wel, ik had hem van de schijf maar die pakte hij niet. ook vanaf een andere pc de meest recentste gedownload maar die pakte hij ook niet

toen besloot ik maar die van vista te gebruiken

dat werd gelijk geaccepteerd.

zou je het nu ook nog kunnen veranderen zonder een herinstallatie

HD Tune PRO zegt dat hij 260 MB/s haalt

aangepast door Marco30037
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet er wel bij zeggen dat het al wel een half jaar geleden is dat ik hem een schone installatie met W7 en raid0 heb gedaan

de eerste ervaring :D. hij zag ze niet staan op me usb stickie van windows 7, toen alleen van vista

PS W7 heeft dat toch ergens opgeslagen, en als je die bestanden nou vervangt door de goede??

zou mij moeten werken, maar waar zit het dan. en als je het vind en verandert, zou windows dan niet accepteren?

Ik zou wel de partitie van de OS kunnen formatteren (alle bestanden en games staan op andere partities) Dan zou dit de enige beste oplossing kunnen zijn.

aangepast door Marco30037
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.