Ga naar inhoud

windows 7 start traag op in een RAID 0 array

Marco30037

Aanbevolen berichten

Met Raid Array's moet je altijd opletten en zeker een Raid 0.

Alvorens iets te ondernemen kun je best ALLE belangrijke data backuppen naar een extern medium.

Raid 1 daarentegen is een veel veiliger gegeven daar die AUTOMATISCH een Mirror maakt van je c:\ schijf.

---------- Post toegevoegd om 19:59 ---------- Vorige post was om 19:57 ----------

Je bent toch zeker dat je een 64bit besturingssysteem hebt?

Als dat niet zo is dan is het normaal dat een driver voor 64bit niet aanvaard word voor een 32bit systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb hem gekocht als een 64 bit systeem

staat ook op de doos en DVD "Win Home Prem 7 64-bit Dutch" (het is wel een OEM)

Ik heb er partities opstaan (kijk naar eerste berivht)

dan gwoon :C formatteren en W7 erop gooien met de nieuwe juiste driver

(heb een backupschijf met alle bestanden)

PS. hoe kan ik cheken welke driver ik geinstalleerd heb voor raid in Win

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owja, met het opstarten heb ik ook dat Marvell zegt: "No harddisk detected"

Dat kan kloppen, deze chip ondersteunt één SATA poort en één eSATA poort, maar ondersteunt verder geen raid daar heb je de SB750 chipset voor nodig waar waarschijnlijk je HD's op zijn aangesloten anders had je geen raid configuratie kunnen instellen. Dat lijkt me zover oké.

hoe doe ik hem installeren het zijn systeembestanden

Deze systeembestanden voeg je normaler wijze toe tijdens de installatie van Windows 7 en kun je op een usb-stick zetten.

Maar heb je al eens geprobeerd je driver te installeren via de support cd die je bij je moederbord gekregen hebt, ,daar horen toch geschikte drivers op te staan.

Dan is een herinstallatie zoals Jean-Pierre al aangeeft misschien niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Dasle voorstelt moet je eens kijken in Apparaatbeheer of daar een melding staat van je Raid controller.

Als dat het geval is kunnen we via die weg de gedownloade driver geinstalleerd krijgen maar dan mannueel.

Dit doe je door met je rechter muisknop op de controller te klikken en te kiezen voor "Stuurprogramma's bijwerken" en vervolgens selecteer je "Op mijn computer naar stuurprogrammas's zoeken".

Daar zoek je dan naar de gedownloade driver en selecteer je die en dan bevestig je met OK als ik het goed voorheb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.