Ga naar inhoud

Problemen met pc (windows xp)

ricardo425

Aanbevolen berichten

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik krijg niet het scherm wat jij me toont.

Wel een scherm waarin o.a. vermeld staat: scandevice. En daaronder 3 regels met achteraan no device.

Ik heb wel niet alles kunnen lezen, maar dit stond er o.a. bij

Het scherm dat jij me toont krijg ik te zien wanneer ik bij de opstart op f8 druk.

Heb dit ook al uitgeprobeerd om op te starten in veilige modus maar had hetzelfde resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg niet het scherm wat jij me toont.

Wel een scherm waarin o.a. vermeld staat: scandevice. En daaronder 3 regels met achteraan no device.

Ik probeer jullie informatie te ontfutselen waar ik weer mee verder kan :D

Het scherm wat jij nu noemt is waarschijnlijk van de sata controller die naar aangesloten harde schijven aan het zoeken is en blijkbaar niet kan vinden.

Kun je de kast van de pc eens openmaken en kijken welk merk en type moederbord erin steekt?

Is de harde schijf aangesloten met een sata of ide kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je eerst veel informatie moet hebben voor mijn probleem. Daarom bedank ik je reeds voor het geduld dat je opbrengt. Alleen hoop ik dat ik je de juiste informatie kan doorgeven.

Op het moederbord heb ik deze informatie gevonden: ABIT VA20 REV:1.0

Wat is het verschil van sata of ide kabel?

Wat ik wel gezien heb is er een brede zwarte fiche met een soort brede doek die naar andere delen van de pc is doorverbonden. En ook een smallere fiche waar enkele rode draden uitkomen en verder verbonden binnenin de pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de pc opnieuw op en tijdens het opstarten druk je herhaaldelijk op de Del of Delete toets.

Op deze manier geraak je in de BIOS setup welke eruitziet als in de volgende afbeelding

post-24526-1417704385,4177_thumb.png

De in het rood weergegeven waarde wil zeggen dat deze geselecteerd is.

Als je nu op enter drukt krijg je de inhoud van de diverse instellingen te zien en krijg je de mogelijkheid deze instellingen te wijzigen.

In de bovenstaande afb. is ► Standard CMOS Features geselecteerd druk nu op enter en volgend scherm opent

post-24526-1417704385,4528_thumb.png

Controleer nu eens Date en Time is deze nog correct?

Ook zie je daar4x ► IDE staan wat staat er achter deze 4 vermeldingen in het geel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.