Ga naar inhoud

Agfa Geevaert Mortsel probeert mijn pc binnen te dringen??????

Aanbevolen berichten

Ik werk met Comodo Internet security en ik heb nu al 2 keer melding gekregen dat een computer probeert te verbinden met mijn pc.

Dit is de melding van mijn Comodo:

Applicatie svchost.exe

Bestemming : 134.54.14.157 - TCP

Poort ms-rpc(135)

En dan de uitleg Svchost.exe is een veilige applicatie. Echter je staat op het punt een verbinding van een andere computer te ontvangen. Als je niet zeker weet wat te doen moet je dit verzoek blokkeren.

Dit is een eerste keer gebeurd op 13/4 en gisteren 18/4 weer.

Het IP adres van de afzender (134.54.14.157) is telkens hetzelfde en ik heb ook kunnen terugvinden dat het toebehoort aan Agfa Geevaert (2 ee is geen typfout ) Mortsel.

Zou ik daar iets voor moeten doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Asus : zit jij ook op het Comodo forum?

Ik had hen gevraagd of ik moest blokkeren wat ze ook aanraden.

Van jullie hier wou ik weten wat jullie aanraden te doen.

Omdat Comodo aanraadt de provider te verwittigen heb ik vandaag even gebeld naar Agfa Geevaert.

Zij zullen het onderzoeken.

Sluiten we hier af of wachten jullie op het verdere verloop?

Nu ga ik de info bij Comodo eens onderzoeken.

Dat gaat over een ander probleem dat ik hier beschreven heb. Wij hebben dat gisteren op opgelost gezet omdat er hier geen oplossing kon gevonden worden.

Misschien kom ik er met de tips van Comodo uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ontmaskerd - danyb is inderdaad amazone ;)

Heb intussen gebeld met Agfa Geevaert en ze hebben ontdekt dat er een probleem is met een van hun pc's. Die is intussen afgesloten.

Dit probleem mogen jullie dus als opgelost markeren. Als ik het doe ben ik telkens dit antwoord kwijt.

Alweer hiep hiep hoera voor Comodo. Ik ben een enorme fan. Het enige probleem is dat je niet altijd weet wat je moet antwoorden als ze een melding maken. Ik heb nu geleerd: eerst blokkeren (mits aanduiden dat het antwoord niet moet onthouden worden) en dan eerst de zaak verder onderzoeken.

Een ander enorm pluspunt aan Comodo is het ongeloofelijk goede nederlandstalig hulpforum. Zo vermeldde ik nu toevallig een probleem dat ik hier ook aankaartte en kijk ze zoeken daarvoor al naar een oplossing voor mij.

Dit ondanks het feit dat ik vrij zeker ben dat het probleem niet te wijten is aan Comodo vermits ik iemand met hetzelfde probleem vond, die niet met Comodo werkte.

Ben nu hun oplossingen aan het bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.