Ga naar inhoud

ook mappen verdwenen

Mercedes190

Aanbevolen berichten

[ATTACH]10347[/ATTACH]Hallo,

Bij mij zijn er ook sinds 13 april 5 mappen verdwenen van mijn externe harde schijf.

Ik heb geprobeert de optie van Superfunki toe te passen, maar hij ziet geen mappen bij mij.

Ik heb al 3 verschillende programma's data recovery laten uitvoeren, maar ook deze vinden niets terug.

Momenteel ben ik MalWare bytes aan het draaien.

Heb al overwogen om mijn harde schijf naar een data recovery shop te brengen, maar dat kost een paar centen.

Is het mogelijk dat ik hetzelfde probleem heb? Ik vond het frappant omdat het dezelfde datum is, en dat ik tot op heden 5 mappen mis. En hele belangrijke, die ik heel graag terug wil hebben.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes,

hijackthis.log

aangepast door Mercedes190
Bijlage toevoegen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vraag werd afgesplitst van http://www.pc-helpforum.be/f167/map-op-externe-harde-schijf-niet-33029/

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop ASKService

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete ASKService

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop ASKUpgrade

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete ASKUpgrade

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop nvsvc

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete nvsvc

Druk op Enter.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista of windows 7 kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files (x86)\Vuze_Remote\tbVuz1.dll

O2 - BHO: AskBar BHO - {201f27d4-3704-41d6-89c1-aa35e39143ed} - C:\Program Files (x86)\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files (x86)\Vuze_Remote\tbVuz1.dll

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {3041d03e-fd4b-44e0-b742-2d9b88305f98} - C:\Program Files (x86)\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll

O3 - Toolbar: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files (x86)\Vuze_Remote\tbVuz1.dll

O4 - HKCU\..\Run: [EPSON PX700W Series] C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\E_IATIENE.EXE /FU "C:\Windows\TEMP\E_S1B57.tmp" /EF "HKCU"

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende programma Ask.com (of Askbar) via Software (indien aanwezig) of verwijder anders volgende vetgedrukte map : C:\Program Files (x86)\AskBarDis

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukte me niet om het mapje Askbar te verwijderen uit c:\Program files (x86)\AskBarDis. Ik kreeg de melding dat het programma in gebruik was.

Malware ontdekte niets bijzonders en vroeg ook niet om de pc opnieuw op te starten, zie log hieronder:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100

www.malwarebytes.org

Databaseversie: 6406

Windows 6.1.7600

Internet Explorer 8.0.7600.16385

20-4-2011 15:00:04

mbam-log-2011-04-20 (15-00-04).txt

Scantype: Snelle scan

Objecten gescand: 175795

Verstreken tijd: 4 minuut/minuten, 48 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata geïnfecteerd: 0

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Tevens heb ik AVG op mijn pc en als ik die een scan laat uitvoeren, vind die allerlei links naar koppelingen die niet meer werken, fouten in het register en nog veel meer. Ik weet alleen niet hoe ik hier een logje van kan maken om hier te publiceren

hijackthis.log

hijackthis.log

extra informatie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet helemlaal gelukt. :sad

Start de pc op in veilige modus en probeer dan nogmaals het onderstaande uit te voeren.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop ASKService

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete ASKService

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop ASKUpgrade

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete ASKUpgrade

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop nvsvc

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete nvsvc

Druk op Enter.

Je moet dit wel uitvoeren als administrator.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista of windows 7 kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: AskBar BHO - {201f27d4-3704-41d6-89c1-aa35e39143ed} - C:\Program Files (x86)\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files (x86)\Vuze_Remote\tbVuz1.dll

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {3041d03e-fd4b-44e0-b742-2d9b88305f98} - C:\Program Files (x86)\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll

O3 - Toolbar: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files (x86)\Vuze_Remote\tbVuz1.dll

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende vetgedrukte map : C:\Program Files (x86)\AskBarDis

Herstart de pc in normale modus, maak een nieuw logje met hijackthis en plaats het in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling van voorgaande acties was om je pc "proper" te maken wat betreft malware en spyware.

In de meeste gevallen geeft dit een goed resultaat maar het lost natuurlijk niet alles op.

Bedoel je dit met de tip van superfunki?

Ik heb een command prompt geopend en ingetikt: ¨attrib NAAM MAP -r -a -s -h¨

Dat mag je proberen. Je moet hiervoor wel de juiste naam van de map kennen en in de naam mogen geen spaties staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]10379[/ATTACH]

Heb je misschien ook nog een tip aangaande de externe harde schijf? Die valt steeds "uit". Ik probeer nu al mijn bestanden te saven van deze schijf naar een andere nieuwe harde schijf, maar het lukt maar niet omdat hij steeds wegvalt. Hij wordt dan niet meer herkend. Het is een Maxtor schijf 1TB groot (Seagate). Al vanaf dag 1 heeft ie dit, ook met Seagate gesproken hierover maar zij konden ook geen oplossing geven,... toen, misschien ondertussen al wel, maar daar ben ik nog niet ingedoken.

Het belangrijkste voor mij is nu die mappen zien terug te vinden die verdwenen zijn op die Maxtor schijf.

Tevens printscreen toegevoegd van de Superfunki actie, maar ik krijg geen resultaat...:hmpf:

Printscreen van J.docx

toevoegen printscreens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de externe schijf die regelmatige uitval heeft sinds de aankoop, is dit een technisch defect en had je die schijf eigenlijk onmiddellijk moeten iruilen voor een goed werkend exemplaar. Als er nog garantie is op de schijf, kan je dit alsnog proberen.

De verdwenen mappen zijn misschien verwijderd en daarom lukt het niet op de manier van superfunki.

Je kan ze proberen terug te halen met Recuva.

Je kan Recuva hier downloaden en hoe je Recuva gebruikt, kan je zien in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.