Ga naar inhoud

configureren van update blijft hangen

nicojomi

Aanbevolen berichten

bij het installeren van Vista updates op een ASUS laptop blijft dit proces hangen bij "updates configureren: fase 3 van 3, 0% voltooid" daarna (na paar minuten) start de computer weer opnieuw op en herhaald de riedel zich, tot de batterij leeg is. Kennelijk zit ie in een loop maar hoe onderbreek je dit? En hoe los je dit op een goede manier op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies je voor automatisch updates?

Zo ja, probeer ze eens handmatig te installeren.

Ga naar Start. Typ in het zoek Updates.

Kies voor Windows Update

Selecteer de updates die verschijnen en kies voor installeren.

Een andere oplossing is misschien het resetten van Windows Update:

Start -->uitvoeren: typ services.msc en druk op Enter.

Zoek naar de service Automatische Update en schakel deze uit.

Verwijder nu de map C:\Windows\SoftwareDistribution

Schakel nu de service Automatische update terug in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies je voor automatisch updates?

Zo ja, probeer ze eens handmatig te installeren.

Ga naar Start. Typ in het zoek Updates.

Kies voor Windows Update

Selecteer de updates die verschijnen en kies voor installeren.

Een andere oplossing is misschien het resetten van Windows Update:

Start -->uitvoeren: typ services.msc en druk op Enter.

Zoek naar de service Automatische Update en schakel deze uit.

Verwijder nu de map C:\Windows\SoftwareDistribution

Schakel nu de service Automatische update terug in.

Helaas Jurgen kan ik niet naar start gaan omdat ik alleen maar in dat "configuratie scherm"voor de updates terecht kom en ik niet de computer normaal kan uitzetten. Maw ik kom in geen enkel ander scherm meer terecht dan deze, ook niet als ik tijdens de zoveelste opstart windows in bijv. de safe mode probeer op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik via een systeemdisk verder ga, vanaf het laatste herstelpunt, wat gebeurd er dan met de data? Ik kan geen backup meer maken, vandaar. Ik had ook al gedacht om windows helemaal te herinstalleren maar dan heb ik de gegevens niet meer volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste helpers,

Ik ben uiteindelijke bij Mycom langsgegaan, daar was ie gekocht, en zij hebben even via een Cd, de boel weer teruggezet op een herstelpunt van een week terug. daardoor zijn alle data behouden. Heb gelijk weer een back up gedraaid. Helaas wordt bij een laptop niet altijd de OEM windows versie bijgeleverd (bij mij dus het geval) zodoende kon ik het herstelpunt niet opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.