Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Ik heb een ontzettend groot probleem. Mijn pc doet het namelijk niet meer. Het gaat om een desktop. Ik heb hem van de week savonds uitgezet en sochtends toen ik hem weer aan wilde zetten zei hij: doe het zelf maar.

Je hoort hem wel zoemen en dergelijke. Op de een of andere manier brandt het lampje ook niet wat altijd brand als je hem aan zet.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik kan dus ook geen proggies downloaden want hij doet het gewoon totaal niet meer.

Ik zie niets op het scherm. Heb de kabel naar het scherm ook al vervangen, dit zonder resultaat

Wie o wie kan mij helpen want ik heb mijn pc nodig voor mijn werk.

Groetjes Jessica

Geplaatst:

Kan helemaal niets.. Als ik de pc opstart dan begint ie wel te zoemen enzo.. Maar mijn scherm pleurt uit en geeft aan no signal te hebben. Dus nee kan niet in de bios komen en ook niet op f8 timmeren

Geplaatst: (aangepast)

Bij een normale opstart, hoor je 1 korte piep.

Krijg je die piep nog of krijg je meerdere piepjes.

Als je meer piepjes krijgt, vormen deze een soort morse code (combinatie van lang en kort). Noteer deze piep code en geef ze in een volgend bericht.

Als je niks meer krijgt vrees ik voor een dood moederbord.

aangepast door kweezie wabbit
Geplaatst:

Ik krijg 1 korte piep.. dat klopt.. maar het lampje van mijn pc gaat niet aan. Je hoort hem bezig maar hij doet het gewoon niet.. :(

Ik weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen..

Geplaatst:

1 korte piep wil dus zeggen dat de essentiele hardware componenten (moederbord, processor, geheugen, harde schijf en videokaart (of chip) normaal reageren op een basistest. In principe zouden ze dus in orde moeten zijn.

Geplaatst:

Waarom doet ie het dan niet? Ik snap er niets van... Misschien een rare vraag.. maar kan het zijn dat ik de verkeerde windows heb geinstalleerd? Ik heb 2 soorten liggen... 64 bit en 32 bit.. Ik weet niet of dat kan hoor. Maar er moet toch een oorzaak voor te vinden zijn?

Geplaatst:

De pc werkt misschien wel goed maar je ziet het niet.

Ik zou eens uittesten of het scherm en de videokaart nog goed zijn.

Sluit je scherm aan op een andere (werkende) pc. Krijg je ook daar geen beeld, dan is het scherm waarschijnlijk stuk.

Sluit een werkend scherm aan op deze pc. Als je nu ook geen beeld krijgt, is waarschijnlijk de videokaart stuk.

Geplaatst:

Ik probeerde mijn pc aan te zetten. En hij gaf eerst 2 korte piepjes.. maar hij zoemt wel dus hij is wel bezig met het een en ander.

Ik heb hem weer uitgezet. En nu geeft ie helemaal geen piepje meer.. :(

Snotver... :(

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.