Ga naar inhoud

laptop blokkeert

elh

Aanbevolen berichten

Hallo pc kenners,

Ik heb problemen met mijn laptop.

De laptop blokkeert de laatste tijd. Reeds bij het opstarten kan ik niets doen. Zelfs de muispijl beweegt niet. Ik moet hem echt aan en uitzetten met de aan/uit-knop, maar zelfs dan bllijft het probleem zich voordoen. Soms is hij goed gezind en doet hij weer normaal. Wat kan het probleem zijn volgens jullie? Kan het probleem zelf verhelpen denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor laptop is het? Kan je het merk, model en modelnummer eens opgeven?

Hoe oud is de laptop?

Krijg je foutmeldingen als hij blokkeert? Kan je de volledige tekst van de foutmeldingen opgeven?

Gebruik je de slaapstand, de stand-by modus of sluit je de laptop helemaal af als je stopt met erop te werken?

Als de laptop is opgestart, kan je er dan normaal mee werken of zijn er dan ook andere problemen? Welke dan?

Heb je alle service packs en updates van XP geinstalleerd?

In het probleem begonnen nadat je een update hebt gedaan of een nieuw programma geinstalleerd?

Ik weet dat het veel vragen zijn maar zonder antwoorden kunnen we toch niet verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heer erg bedankt voor je reactie!!

1. Het betreft een acer aspire 3630

2. De laptop is van zeker leeftijd denk ik. Ik heb hem tweedehands gekocht en er een nieuwe harde schijf in laten steken. Hij heeft heel goed gedraaid.

3. IK krijg geen enkel foutmelding. De blokkage doet zich voor bij het opstarten. wanneer het bureaublad verschijnt kan ik heel even de muispijl bewegen en dan prompt kan ik niets meer doen.

4. de blokkage doet zich voor wanneer ik de laptop volledig afsluit. Ik laat hem nu enkele dagen in slaapstand, omdat ik merkte dat hij inderdaad zonder problemen begint te werken na slaapstand. Ik weet ook niet in welke mate het gezond is voor een pc om dag in dag uit in stand by te blijven.

5. aangezien ik semi computer analfabeet ben, heb ik geen enkel idee van wat service packs zijn. ik beschik nog een een kopie van mijn windouws xp.

6.IK kan me niet herinneren dat ik een update heb gedaan.

(op mijn pc staat avira antivir personal - free antivirus. Blijkbaar doet hij de updates automatisch. De laatste update is gebeurd op 26-04-'11 lees ik)

Alvast oprechte dank voor je welwillendheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je windows updates ook automatisch worden gedaan, is de kans groot dat je alle service packs hebt.

Kan je het volgende eens uitvoeren?

Dan zullen we eens kijken of het probleem misschien door een of andere malware besmetting komt en dan zien we gelijk welke service pack je hebt.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.