Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een probleem met systeemherstel.

Ik gebruik windows 7 en als ik naar een eerder herstelpunt wil gaan zegt hij systeemherstel kon het originele exemplaar van de map niet uitpakken vanaf het herstelpunt.

Ik heb al vanalles geprobeerd ook via veilige modus werkt het niet.

Iemand een idee?

alvast bedankt

Nico

Geplaatst:

Hallo jbj,

kan je eens een schermafbeelding maken van de foutmelding met het knipprogramma en in een volgend bericht hier plaatsen ?...(klik op de woorden om doorgelinkt te worden).

Om welke reden wil je systeemherstel doen ?...wat loopt er fout?...

Probeerde je het al met uitgeschakelde anti-virus ?...

Grtjs.

Geplaatst: (aangepast)

Doe eerst eens wat in bericht 2 staat van Asus.

Het kan ook zijn dat je herstelpunten corrupt geworden zijn. Een oplossing zou kunnen zijn om alle herstelpunten te verwijderen en een nieuw herstelpunt aan te maken. Op die manier testen kan je testen of je dat nieuwe herstelpunt wel kunt terugzetten. Lukt dat wel, dan is systeemherstel terug in orde.

Maar als je het oude herstelpunt absoluut nodig hebt, ben je natuurlijk niets met mijn 'methode'. Omdat dan ook je oude herstelpunt wordt gewist !!

Tip: vertrouw niet te veel op systeemherstel, en maak regelmatig een volledige backup (klik) van je computer.

aangepast door Kurtt
  • 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Het is toch jammer dat iemand weken wacht om verder te reageren na zijn vraag. Overmacht natuurlijk uitgesloten. Maar toch even "mijn gedacht":

Systeemherstel mag dan handig zijn, het werkt niet altijd goed. Daarom heb ik het drastisch opgelost: Op mijn C:-drive staat nu nog alléén het Stuursysteem en mijn programma’s (toch al 112). Samen: ± 38 GB. Op mijn externe D:-drive al de rest verplaatst. Alle mappen met persoonlijke documenten uit »C:\gebruikers\inlognaam« naar »D:\inlognaam« met Eigenschappen > Locatie, verplaatst. Eenmaal begonnen kan je verder gaan in de verkenner met Ctrl-X (knippen) en Ctrl-V (plakken). Dit is handiger en sneller.

Systeemherstel uitgeschakeld! Dat spaarde me toch veel plaats. Nu maak ik wekelijks een »Image« van mijn C:-drive op de D:-drive. Heb ik een probleem dan zet ik met Restore alles van C: terug. Op 30 min. is alles weer als nieuw.

Je specifiek probleem met Systeemherstel is wel niet direct opgelost, maar zodoende zou het het toch compleet van de baan zijn.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

m.v.g.

WaWa

aangepast door WaWa
typo
Geplaatst:
Het is toch jammer dat iemand weken wacht om verder te reageren na zijn vraag. Overmacht natuurlijk uitgesloten.

Eventjes off-topic : klopt...één en ander zou te verklaren zijn door het feit mensen één bepaalde vraag tegelijkertijd op verschillende forums posten...maar, het is inderdaad niet leuk vast te stellen dat topics waar mensen veel moeite deden om tot een oplossing te komen plotsklaps onbeantwoord blijven.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.