Ga naar inhoud

externe harde schijf geeft het op

Aanbevolen berichten

Heyhey

Even een gigantisch probleem:

Ik heb sinds kort een nieuwe PC en al een tijdje een externe harde schijf. Nu wou ik al mijn data nakijken en een deel overzetten van externe naar PC. Ik heb al enkele keren succesvol toegang gekregen tot de externe maar telkens vroeg hij mij of ik op fouten wou nakijken en herstellen. Telkens heb ik dit genegeerd.

Tot vandaag: Omdat hij dit bleef vragen heb ik dan toch maar eens OK geklikt. Hij is een controle begonnen maar na een tijdje bleef de procedure hangen en begon de externe een vreemd geluid te maken, een soort schrapend geluid. Omdat ik de controle niet meer kreeg afgezet, heb ik de stroom uitgeschakeld.

Sindsdien is het fout gegaan: Mijn PC krijgt geen toegang meer. telkens is er een error:

E is niet toegankelijk, kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I\O apparaat.

Ik heb reeds de volgende dingen geprobeerd:

In apparaatbeheer de besturingsprogramma's van de USB-poorten verwijderd en opnieuw opgestart. Dan de externe terug aangesloten waardoor de besturing terug wordt geinstalleerd. Toch vind de PC de externe niet meteen. Wel staat deze in het menu om hardware te verwijderen (rechts onderaan taakbalk) en na een tijdje in verkenner. Als ik daarop klik krijg ik bovenstaande foutmelding. Na een tijdje vraagt hij mij ook om E te formatteren als ik toegang wil hebben. Dit is natuurlijk geen optie.

Kunnen jullie mij helpen? Ik ga morgen ook nog eens proberen op een andere PC, maar mss dat jullie al een tip kunnen geven.

Voor de rest: De externe is van het type WD

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar schijfbeheer.

Via start naar systeembeheer dan naar computerbeheer.

In het scherm computerbeheer zie je in het linkerdeelvenster schijfbeheer staan.

Klik erop.

In het rechter venster zie je nu je schijven.

Staat je externe schijf er tussen?

Welke status heeft die schijf?

Klik er met de rechtermuisknop op, je moet ze misschien nog initialiseren.

Kom je er niet aan uit maak dan een screen van je schijfbeheer en plaats in een volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Heb het opengekregen, duurt wel heel lang tot hij iets weergeeft. Zoals hij het geeft zijn er precies geen problemen. Wat hij bedoeld met primaire partitie begrijp ik wel niet. Wat ook vreemd is, is dat hij 100% vrije ruimte aangeeft terwijl er toch heel wat data op de schijf staat. Afbeelding staat erbij, mss dat jij er wijzer uit wordt

post-26221-1417704397,9221_thumb.jpg

Alvast bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor bestanden staan er normaal op?

Normaal zou die schijf in NTFS moeten staan, bij jouw staat die als RAW.

Indien je nog belangrijke bestanden op die schijf hebt zou ik eerst via een live cd van ubuntu de gegevens proberen te redden.

Daarna kan je eens proberen om de schijf opnieuw te formatteren in NTFS, maar ik vrees dat je schijf aan het begeven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.