Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb een vraag over excel

in cel A1 staat een C=credit of er kan een D=debet staan.

Nu zou ik de credits in een aparte kolom willen hebben en de debets ook.

Dus als er in A1 een c staat dat ie automatisch het bedrag in cel B1 zet.

Als er een D in cel A1 staat dat het bedrag naar C1 gaat en de lege cellen automatisch 00.00 aangeeft.

Dan kan ik autosom over kolom B en C doen en heb ik constant de totale Debets en Credits

Ben met de formule =alsA1="c";"B!" maar werkt wel met tekst niet met wat ik wil.

zovast bedankt

Jack

Geplaatst:

Hoi

De werking van de formule is wat ik zoek.

Maar wil zelf de bedragen in kunnen vullen.

Ik knip een deel van een bestand en dat zet ik er in

Ik knip en plak 3 kolommen

Kolom A met C of D

Kolom B met Creditbedrag

Kolom C met Debetbedrag

en dat hij dan de C of D (kolom A) sorteert naar Kolom B of C

Zovast bedankt

JDE

Geplaatst:

Een Excel voorbeeldbestandje van wat je uitgaat en hoe het moet worden zou voor potentiële helpers een hele stap vooruit betekenen !

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.