Ga naar inhoud

Alle .exe files stoppen met werken na +/- half uurtje


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit nogmaals met een lastig probleem waar ik geen oplossing voor vind...

Sinds een week ongeveer gebeurt er iets raar met het windows 7 gedeelte van mijn pc (heb 2 partities gemaakt jaar of 2 geleden en draai soms vista soms windows 7 naar gelang wat ik doe)

Het probleem is dat na ongeveer een half uurtje à een uurtje op de pc werken,

dat alle .exe files het opgeven. In de zin van: alle geopende programma's lopen vast,

en ik kan nog wel klikken op bureaublad en icoontjes etc maar deze openen dan niet ofzo. Er gebeurt eigenlijk niks... Ook wanneer ik control-alt-delete doe krijg ik de melding dat ...../taakbeheer.exe (ofzoiets gelijkaardig) niet available is en kom ik weer op bureaublad terecht...

Hierdoor ook mijn conclusie dat het alle .exe files zijn die er mee ophouden...

De enigste optie is gewoon pc opnieuw opstarten (door heb handmatig uit de duwen met de knop want ook afsluitfunctie werkt niet meer)

Een zeer lastig probleem dus waar ik zelf geen oplossing op kan vinden en waar ik ook op internet (nog) niks over gevonden heb...

Persoonlijk denk ik dat het een worm of virus ofzo is maar virusscanner etc kunnen niks vinden...

Alvast bedankt,

Ik hoop dat het snel opgelost kan worden want deze situatie is zeer irriterend.

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voer onderstaande uit, een expert zal je logje nakijken.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Owke, ff snel gebeurt...

Alstublieft... (Onderaan de post ook de kladblok als bijlage)

(ps: als je doet "processen van alle gebruikers weergeven" staan er wel veel meer dan wat dat programmatje detecteerd (al is dat altijd zo)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 20:40:39, on 7/05/2011

Platform: Windows 7 (WinNT 6.00.3504)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16700)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\taskhost.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\AVG\AVG9\avgtray.exe

C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe

C:\Program Files\AGEIA Technologies\TrayIcon.exe

C:\Program Files\Freecorder\FLVSrvc.exe

C:\Program Files\Common Files\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe

C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Creative\Sync Manager Unicode\CTSyncU.exe

C:\Program Files\Creative\Software Update 3\SoftAuto.exe

G:\Program files\DAEMON Tools Pro\DTShellHlp.exe

C:\Program Files\Stardock\ObjectDockPlus2\ObjectDock.exe

C:\Program Files\Stardock\ObjectDockPlus2\ObjectDockTray.exe

C:\Users\Vincent\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\Vincent\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Windows\system32\rundll32.exe

C:\Users\Vincent\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Qword Search Engine

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.conduit.com?SearchSource=10&ctid=CT2269050

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=;ftp=;https=;

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: pdfforge Toolbar - {B922D405-6D13-4A2B-AE89-08A030DA4402} - C:\Program Files\pdfforge Toolbar\IE\4.3\pdfforgeToolbarIE.dll

R3 - URLSearchHook: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\tbDVDV.dll

O2 - BHO: IEPlugin Class - {11222041-111B-46E3-BD29-EFB2449479B1} - C:\PROGRA~1\ArcSoft\VIDEOD~1\ARCURL~1.DLL

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll

O2 - BHO: Softonic-Eng7 Toolbar - {414b6d9d-4a95-4e8d-b5b1-149dd2d93bb3} - C:\Program Files\Softonic-Eng7\tbSof2.dll

O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll

O2 - BHO: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\tbDVDV.dll

O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: ToolbarBHO Class - {9519AF7E-638D-4933-BAD6-D33D23C79FE5} - C:\PROGRA~1\ArcSoft\RAWTHU~1\EXIFToolBar.dll

O2 - BHO: pdfforge Toolbar - {B922D405-6D13-4A2B-AE89-08A030DA4402} - C:\Program Files\pdfforge Toolbar\IE\4.3\pdfforgeToolbarIE.dll

O2 - BHO: NCH - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - C:\Program Files\NCH\prxtbNC0.dll

O2 - BHO: Bing Bar BHO - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - C:\Program Files\MSN Toolbar\Platform\6.3.2322.0\npwinext.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: Softonic-Eng7 Toolbar - {414b6d9d-4a95-4e8d-b5b1-149dd2d93bb3} - C:\Program Files\Softonic-Eng7\tbSof2.dll

O3 - Toolbar: @C:\Program Files\MSN Toolbar\Platform\6.3.2322.0\npwinext.dll,-100 - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - C:\Program Files\MSN Toolbar\Platform\6.3.2322.0\npwinext.dll

O3 - Toolbar: RAW Thumbnail Viewer - {F301665A-12F8-4331-804A-5BCBD379668C} - C:\PROGRA~1\ArcSoft\RAWTHU~1\EXIFToolBar.dll

O3 - Toolbar: NCH Toolbar - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - C:\Program Files\NCH\prxtbNC0.dll

O3 - Toolbar: pdfforge Toolbar - {B922D405-6D13-4A2B-AE89-08A030DA4402} - C:\Program Files\pdfforge Toolbar\IE\4.3\pdfforgeToolbarIE.dll

O3 - Toolbar: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\tbDVDV.dll

O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [AdobeAAMUpdater-1.0] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS5ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.exe" -launchedbylogin

O4 - HKLM\..\Run: [AGEIA PhysX SysTray] C:\Program Files\AGEIA Technologies\TrayIcon.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Freecorder FLV Service] "C:\Program Files\Freecorder\FLVSrvc.exe" /run

O4 - HKLM\..\Run: [searchSettings] "C:\Program Files\Common Files\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [CTSyncU.exe] "C:\Program Files\Creative\Sync Manager Unicode\CTSyncU.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [softAuto.exe] "C:\Program Files\Creative\Software Update 3\SoftAuto.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MSSMSGS] rundll32.exe winxef32.rom,xCyIvXh

O4 - HKCU\..\Run: [uO8KTAT1GY] C:\Users\Vincent\AppData\Local\Temp\Dd2.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Vincent\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

O4 - HKCU\..\Run: [MP3 Music Organizer Platinum] "G:\Program files\MusicOrganizerPlatinum\Mp3MusicOrganizerPlatinum.exe" /minimized

O4 - HKCU\..\Run: [steam] G:\Games\Counterstrike condition zero\Steam.exe -silent

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [KUGHGZXAKT] C:\Windows\TEMP\Dd2.exe (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [KUGHGZXAKT] C:\Windows\TEMP\Dd2.exe (User 'Default user')

O4 - Startup: Stardock ObjectDock.lnk = C:\Program Files\Stardock\ObjectDockPlus2\ObjectDock.exe

O8 - Extra context menu item: Free YouTube to MP3 Converter - C:\Users\Vincent\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeyoutubetomp3converter.htm

O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MI1933~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O15 - Trusted Zone: *.qword.com

O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab

O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll

O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll

O22 - SharedTaskScheduler: ObjectDockShellExt - {1984D045-52CF-49cd-DB77-08F378FEA4DB} - C:\Program Files\Stardock\ObjectDockPlus2\ODMenu.dll

O23 - Service: ArcSoft Connect Daemon (ACDaemon) - ArcSoft Inc. - C:\Program Files\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACService.exe

O23 - Service: Application Updater - Spigot, Inc. - C:\Program Files\Application Updater\ApplicationUpdater.exe

O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgemc.exe

O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe

O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\Windows\system32\CTsvcCDA.exe

O23 - Service: CrossLoop Service (CrossLoopService) - CrossLoop Inc - C:\Users\Vincent\AppData\Local\CrossLoop\CrossLoopService.exe

O23 - Service: Crypkey License - CrypKey (Canada) Ltd. - C:\Windows\SYSTEM32\crypserv.exe

O23 - Service: CT Device Query service (CTDevice_Srv) - Creative Technology Ltd - C:\Program Files\Creative\Shared Files\CTDevSrv.exe

O23 - Service: Creative Centrale Media Server (CTUPnPSv) - Creative Technology Ltd - C:\Program Files\Creative\Creative Centrale\CTUPnPSv.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: HASP License Manager (hasplms) - Aladdin Knowledge Systems Ltd. - C:\Windows\system32\hasplms.exe

O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Program Files\Blaze Media Pro\NMSAccess32.exe (file missing)

O23 - Service: TightVNC Server (tvnserver) - GlavSoft LLC. - C:\Users\Vincent\AppData\Local\CrossLoop\tvnserver.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)

O23 - Service: Winstep Xtreme Service - Unknown owner - G:\Program.exe (file missing)

--

End of file - 11440 bytes

Alvast bedankt.

Vincent

[ATTACH]10656[/ATTACH]

hijackthis.log

aangepast door tomcent
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een expert zal je logje nakijken, wacht tot hij je verder helpt.

Dat had ik reeds begrepen ja ;)

Ik ga zelf verder ook nog naar een oplossing zoeken,

(want een pc noob kan je me nu ook niet echt noemen)

aangezien het echt zeer lastig is (het was net weer van dat)

Bedankt.

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop WatAdminSvc

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete WatAdminSvc

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop "Application Updater"

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete "Application Updater"

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop NMSAccess

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete NMSAccess

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop "Winstep Xtreme Service"

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete "Winstep Xtreme Service"

Druk op Enter.

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.conduit.com?SearchSour...ctid=CT2269050

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=;ftp=;https=;

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: pdfforge Toolbar - {B922D405-6D13-4A2B-AE89-08A030DA4402} - C:\Program Files\pdfforge Toolbar\IE\4.3\pdfforgeToolbarIE.dll

R3 - URLSearchHook: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\tbDVDV.dll

O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll

O2 - BHO: Softonic-Eng7 Toolbar - {414b6d9d-4a95-4e8d-b5b1-149dd2d93bb3} - C:\Program Files\Softonic-Eng7\tbSof2.dll

O2 - BHO: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\tbDVDV.dll

O2 - BHO: pdfforge Toolbar - {B922D405-6D13-4A2B-AE89-08A030DA4402} - C:\Program Files\pdfforge Toolbar\IE\4.3\pdfforgeToolbarIE.dll

O2 - BHO: NCH - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - C:\Program Files\NCH\prxtbNC0.dll

O3 - Toolbar: Softonic-Eng7 Toolbar - {414b6d9d-4a95-4e8d-b5b1-149dd2d93bb3} - C:\Program Files\Softonic-Eng7\tbSof2.dll

O3 - Toolbar: NCH Toolbar - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - C:\Program Files\NCH\prxtbNC0.dll

O3 - Toolbar: pdfforge Toolbar - {B922D405-6D13-4A2B-AE89-08A030DA4402} - C:\Program Files\pdfforge Toolbar\IE\4.3\pdfforgeToolbarIE.dll

O3 - Toolbar: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\tbDVDV.dll

O4 - HKLM\..\Run: [searchSettings] "C:\Program Files\Common Files\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MSSMSGS] rundll32.exe winxef32.rom,xCyIvXh

O4 - HKCU\..\Run: [uO8KTAT1GY] C:\Users\Vincent\AppData\Local\Temp\Dd2.exe

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [KUGHGZXAKT] C:\Windows\TEMP\Dd2.exe (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [KUGHGZXAKT] C:\Windows\TEMP\Dd2.exe (User 'Default user')

O15 - Trusted Zone: *.qword.com

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Owke, ga ik even doen... Mag dat eerste ook in prompt?

(heb de eerste 2 dingen al gedaan met run gewoon en bij het 2de "sc delete WatAdminSvc" kwam er acces is denied...

EDIT:

Heb het even in prompt gedaan,

Bij het eerste command zegt hij:

[sC] ControlService FAILED 1062:

The service has not been started.

En bij het 2de zegt hij dus:

[sC] OpenService FAILED 5:

Access is denied.

Kan het omdat mijn pc in het windows 7 engels is dat deze functies vertaald anders zijn?

EDIT2:

De 4 onderstaande commands waren de enige die hij met succes kon uitvoeren.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop "Application Updater"

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete "Application Updater"

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop "Winstep Xtreme Service"

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete "Winstep Xtreme Service"

Druk op Enter.

De anderen gingen niet. Zal nu verder gaan met de rest van je post.

aangepast door tomcent
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila,

alles netjes uitgevoerd zoals je gezegd had...

Stond wel even versteld toen hij zei 28 malware gevonden te hebben. (aangezien ik toch altijd goed uitkijk met wat ik doe en download op de pc.)

In bijlage vind je de 2 log bestandjes:

[ATTACH]10657[/ATTACH]

[ATTACH]10658[/ATTACH]

Nogmaals al bedankt voor de snelle hulp.

Vincent

mbam-log-2011-05-07 (22-15-33).txt

hijackthisNIEUW.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Program Files\Blaze Media Pro\NMSAccess32.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En hoe staat het dan met de gemelde problemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Program Files\Blaze Media Pro\NMSAccess32.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En hoe staat het dan met de gemelde problemen ?

Net voor ik deze laatste 2 dingen wou fixen deed hij het nogmaals.

Alle windows gaven "reageert niet meer" en control-alt-delete ging dus ook niet.

Dus de lange reeks stappen hierboven hebben dus blijkbaar spijtig genoeg niet geholpen.

Ik ga nu deze laatste 2 dingen nog doen en dan laat ik je tegen morgenmiddag weten of hij het sindsdien nog gedaan heeft...

Merci

Vincent

OPMERKING:

Tijdens de scan van Hijackthis geeft hij wel op een bepaald punt altijd een melding. Ik kies dan altijd gewoon voor switch to. Soms gaat hij dan gewoon verder en soms geeft hij de melding 100den keren opnieuw en moet ik het programmatje opnieuw laten lopen. Ik weet niet of deze info belangrijk is en of het iets uit maakt maar ik dacht "ik zet het er maar bij je weet nooit"

Screen van melding: post-24982-1417704399,5796_thumb.jpg

OPMERKING2:

Ik las in een ander topic dit stukje:

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Dat heb ik ook even bij mij gedaan en ik kreeg bijna 3 pagina's vol met problemen. Ik heb ze allemaal laten herstellen (waren er bijna 300)(met backup) Ik dacht "alle beetjes helpen misschien om het probleem op te lossen" al zal het er misschien niets mee te maken hebben gehad.

aangepast door tomcent
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.