Ga naar inhoud

Performance Toolkit van PCtools

PolH

Aanbevolen berichten

Ik heb geen ervaring met Performance Toolkit, maar enig opzoekwerk leert me wel dat de gegevens die jij wil behouden gewist worden door de zogenaamde 'Privacy Guardian' functie...mogelijk kan je die functie uitschakelen via de help-functie?...

Over de zin / onzin van dergelijke programma's zijn we het hier allemaal eens, zie de link uit bericht 2 van Kweezie Wabbit.

In Ccleaner kan je zelf selecteren / beslissen wat je al dan niet wil wissen / opruimen.

Performance Toolkit kost net geen € 40...Ccleaner is gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je conclusie is juist. :-)

Met CCleaner gaat je pc misschien niet direct beter of sneller worden, maar hij zal wel blijven werken.

Wat die performance toolkit zou hebben gedaan of aangepast weet ik niet maar een kleine wijziging (in het register) kan grote gevolgen hebben en dat zijn niet altijd positieve gevolgen.

CCleaner past niets aan; die verwijdert enkel uit het register wat niet (meer) nodig is en dat kan ook een aantal problemen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik het instellen dat hij na een scan de informatie die ik in websites inbreng niet wist. bv in homebanking de kaartnummers!

Ik denk dat geen enkele bank website dit toelaat. Die zijn dermate beveiligd dat je steeds opnieuw je kaartnummer moet ingeven denk ik. Dat is veel veiliger. Ok, je moet het steeds handmatig weer invoeren, maar het is veiliger. Geloof me vrij!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat geen enkele bank website dit toelaat. Die zijn dermate beveiligd dat je steeds opnieuw je kaartnummer moet ingeven denk ik.

Dit hoeft niet, het is niet vereist dat je steeds weer je bankkaartnummer dient in te voeren.

Dit word lokaal op je systeem opgeslagen als een cookie.

Als je het systeem opruimt met één of andere tool worden meestal die cookies opgeruimd en dien je de volgende keer als jij je aanmeld bij de site van je bank je bankkaartnummer opnieuw in te voeren. Als je dan aanvinkt deze te onthouden word dit opgeslagen als een cookie van je bank.

Bij Ccleaner kun je eenvoudig instellen dat de cookies die je wil behouden niet worden verwijder bij het cleanen en alle andere cookies van een dagje surfen wel.

Als je Ccleaner heb gestart ga je naar Opties > Cookies en je krijg een venster dat in 2 is gedeeld.

Aan de linkerzijde vind je alle cookies terug en deze staan in het veld Te verwijderen cookies.

Door een cookie te selecteren en op de knop met het pijltje naar rechts te drukken verplaats je de cookie naar het veld Te behouden cookies en worden de door jou geselecteerde cookies bij een volgende clean beurt niet meer verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt volledig gelijk, Dasle ;-). Maar wat ik eigenlijk bedoelde is, dat als hij zijn pc naar een reparatiedienst doet bijvoorbeeld, die mensen ook zijn nummer weten als ze inloggen (want veel mensen hebben spijtig genoeg geen administrator aangemaakt... wegens te lastig als je de pc alleen gebruikt). Dus cookies zijn heel gemakkelijk maar houden ook veiligheidsrisico in vind ik persoonlijk.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het automatisch invullen van een bankrekening nummer zie ik dan nog niet onmiddellijk als een gevaar daar een bank veelal en factor2 authenticatie gebruikt voor dat je kan inloggen.

Een groter gevaar schuilt er volgens mij in met het automatisch inloggen op sociale netwerken. Als je dan naar de start pagina gaat ben je vaak automatisch aangemeld.

Het zelfde geld eigenlijk ook voor diverse fora en MSN of Skype.

Maar ergens heb je wel een punt, inloggen doe ik nooit automatisch maar vul altijd alles handmatig in. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.