Ga naar inhoud

USB-stick


OAW

Aanbevolen berichten

Beste

Ik krijg een vreemde melding als ik mijn USB-stick in mijn laptop steek.

Microsoft Windows

De schijf in station G: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken.

Wilt u de schijf formatteren?

<Schijf formatteren> <Annuleren>

Als ik annuleren klik – want formatteren wil ik niet – dan krijg ik volgend schermpje.

Locatie is niet beschikbaar

G:\ is niet toegankelijk.

Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem. Controleer of alle vereiste bestandssysteemstuurprogramma's zijn geladen en of het volume niet is beschadigd.

<OK>

M.a.w., ik heb totaal geen toegang meer tot mijn eigen USB-stick, zelfs niet op anderen hun pc’s. Al mijn belangrijke documenten ivm. school e.d. staan daarop... En nee, ik ben niet het type dat veel ruimte besteedst aan back-ups

Ik werk met Windows 7 Home Premium en mijn USB-stick heeft/had een geheugen van 4GB. Ik herinner me dat het volgende er op stond: ReadyBoost.een_extensie. De laatste keer dat ik de stick opende in de Verkenner zag ik dat dit weg was.

Dank bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met Windows 7 Home Premium en mijn USB-stick heeft/had een geheugen van 4GB. Ik herinner me dat het volgende er op stond: ReadyBoost.een_extensie. De laatste keer dat ik de stick opende in de Verkenner zag ik dat dit weg was.
Dit wil zeggen dat Windows 7 je USB-stick ziet als een "extra" geheugen. Dat je het nu niet meer ziet kan te maken hebben met verborgen bestanden die je normaal niet (meer) ziet.

Je kan Readyboost uitschakelen, en misschien wordt dan je usb terug correct herkend.

Hoe readyboost uitschakelen ?

- ga naar de verkenner

- zie je daar je usb drive tussenstaan? Rechtsklik erop en kies Eigenschappen. Normaal zie je dan een tab Readyboost, waar je readyboost kunt uitschakelen.

Wordt je usb stick niet meer herkend of krijg je nog een drive letter ervoor in de verkenner?

Meer info:

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Turn-ReadyBoost-on-or-off-for-a-storage-device

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die stick ooit gediend als extra geheugen voor je pc?

Readyboost is namelijk een techniek die Windows Vista en 7 kunnen gebruiken om extra prestaties te geven aan het besturingssysteem,dit word wel eens gebruikt voor wat tragere systemen.

Als dat dus zo is dan vermoed ik dat de stick niet goed geformateerd werd na het beslissen om geen Readyboost meer te gebruiken.

Ik zal eens kijken of ik iets vind om alsnog de stick werkende te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wil zeggen dat Windows 7 je USB-stick ziet als een "extra" geheugen. Dat je het nu niet meer ziet kan te maken hebben met verborgen bestanden die je normaal niet (meer) ziet.

Je kan Readyboost uitschakelen, en misschien wordt dan je usb terug correct herkend.

Hoe readyboost uitschakelen ?

- ga naar de verkenner

- zie je daar je usb drive tussenstaan? Rechtsklik erop en kies Eigenschappen. Normaal zie je dan een tab Readyboost, waar je readyboost kunt uitschakelen.

Wordt je usb stick niet meer herkend of krijg je nog een drive letter ervoor in de verkenner?

Meer info:

ReadyBoost in- of uitschakelen voor een opslagapparaat

Alvast allen bedankt voor de snelle reacties.

Wel, als ik uw procedure volg zie ik alles i.v.m. ReadyBoost grijs staan en ik zie ook nergens meteen iets qua uitschakelen.

Ik zie in de Verkenner nog steeds de stationsletter, ongeacht of de stick erin geplaatst wordt. Ik krijg ook een melding 'Automatisch afspelen' zoals altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.