Ga naar inhoud

high end CPU koeler gezocht

Aanbevolen berichten

Hey,

Ben de laatste tijd erg aan het twijfelen over welke CPU - koeler ( voor lga 1336 ) ik later in mijn nieuwe case ( coolermaster haf x ) zal monteren. Ik kan dus wel wat ideetjes gebruiken ;-). Ik ben van plan om te overclocken dus het moet een koeler zijn met zeer goede prestaties. Mijn budget ligt rond de 75 euro ( voldoende dus ). Momenteel heb ik de Scythe Mugen 2, en ik ben er erg tevreden van maar ik vind hem niet echt bepaald " mooi ". Het is dus de bedoeling dat het een relatief " mooie " koeler is aangezien de haf x een window heeft...Een stille koeler is ook vereist.

Ik dacht aan de Noctua nh-d14 of de Thermalright silver arrow aangezien ik bijna zeker weet dat dit erg goede koelers zijn. Hun look is echter wel wat minder :dong: Daarom dacht ik aan de be quiet dark rock pro aangezien deze een beter look heeft. Ik twijfel echter aan zijn prestaties. Bovendien weet ik ook niet zeker of mijn toekomstige dominator gt's onder de al vernoemde koelers zullen passen, aangezien de gt's erg groot zijn. Daarom dacht ik aan de corsair H70 maar de ene reviewer spreekt de andere tegen over de prestaties van de h70.

Iemand nog suggesties ?

mvg

aangepast door Brpo'Bizzkitos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er vanaf... Wanneer je extreem OC doet en/of de fans van de noctua nh d14 verandert, dan wint de noctua van de SA. ;-) Maar eigenlijk is het zinloos om de Silver Arrow en de noctua te gaan vergelijken, hun prestaties schelen echt niet veel en het zijn beide extreem goede cpu koelers. Ik denk dus dat ik één van deze 2 kies. Al denk ik dat de dominator gt's makkelijker onder de noctua zullen passen.

Alvast bedankt

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de volgende site van Noctua kan je kijken of deze compatible is met je moederbord >> Noctua.at - sound-optimised premium components "Designed in Austria"!

Als ik het goed heb staat er een groen vinkje bij Rampage III Extreme.

Ja, heb ik al gecheckt. Op de site staat ook dat de noctua compatible is met de dominator gt's, het kan echter wel zijn dat je dan de heatsinks moet afhalen, wat wel spijtig is :o

---------- Post toegevoegd om 09:26 ---------- Vorige post was om 09:24 ----------

Ik denk dat ik ofwel een noctua nh d14 of een watercooling systeem neem ;)

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.