Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ff het probleem schetsen

heb me onlangs een router aangeschaft D-Link DIR 615

nu probeer ik deze aan te sluiten op de modem Thomson Speedtouch 536

alles verloopt vlekkeloos tot ik de ethernetkabel moet verbinden

bij het doorklikken naar het volgende krijg ik de vermelding

"uw internetkabel is niet aangesloten"

ik geraak dus niet verder, en krijg dus geen draadloos internet erdoor

op de desktop heb ik wel internet via de USB-kabel van de modem

maar de laptop, die ik zou gebruiken als draadloos, vindt geen internet

hij vindt wel de draadloze verbinding met mijn router maar internet niet

ik heb een ADSL lijn van Scarlet

mijn telefoonlijn is van Belgacom

als ik via de gewone lijn(naar de desktop) een connectie tot stand moet brengen via de modem heb ik daarvoor een inbelnummer nodig en dat gaat goed

is dit mss het probleem voor mijn router? want ik krijg mijn internet niet van mijn modem naar mijn router!

is er hier iemand die zich daar uitkent?

thx

Geplaatst:

Moet eens zien of er ergens in de settings van uw router de optie bestaat van dail on demand ? Indien je deze opzetten. En ? Indien het nog niet werkt dan moet je uw internet connectie delen zodat andere pc's hiervan gebruik kunnen maken, maar ja dan moet wel die ene pc ook opstaan natuurlijk. Mij lijkt het hier logischer van een nieuwe modem aan te schaffen op ethernet ipv usb.

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een modem met ethernet en usb, dus daaraan kan het niet liggen.

Maar alvast bedankt voor je reactie.

Zijn er nog anderen die een oplossing hebben?

Geplaatst:

Is de keten wel juist gevormd?

Splitter --> modem --> Wanpoort router LANpoort --> PC

Sluit je router aan op je pc en doe eerst de configuratie van de router met de gegevens om de connectie te maken met Scarlet (default gateway en DNS-server instellen) en voor het toekennen van de LAN ipadressen. Je kan tegelijk de beveiliging van je draadloos netwerk instellen en uittesten of je 2 pc's met mekaar in verbinding kunnen treden (m.a.w. of het LAN gedeelte in orde is).

Sluit dan de router aan op de modem en probeer of je internetverbinding tot stand komt.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.