Ga naar inhoud

problemen met openen van folders en bestanden

dieter0

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al mijn fotos op een externe schijf geplaatst en kan aan alle fotos aan behalve diegene die in de laatste folder zitten.

Ik heb dus op de harde schijf een folder genaamd fotos dan daar in een folder genaamd 2006 daar weer in een folder genaamd 2007 enz.

De laatste folder kan ik al openen maar ik kan geen enkele foto bekijken of kopieren.

als ik een foto of de map zelf wil aanpassen (beveiliging) dan krijg ik telkens de melding dat ik beheerders machtiging enzo moet hebben terwijl ik als administrator ben ingelogd.

alle bestanden in de map hebben de "alleen lezen" niet aangevinkt en die kan ik niet aanvinken zonder dus die foutmelding te krijgen.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen ?

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eens wie de "eigenaar" (owner) is van deze mappen. Dat kan je normaal ook zien bij de beveiliging.

Probeer eens jezelf eigenaar te maken (take ownership) van die laatste map en ik geloof dat je dan ook kan aangeven dat dit moet toegepast worden op de bestanden en submappen in die map.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eens wie de "eigenaar" (owner) is van deze mappen. Dat kan je normaal ook zien bij de beveiliging.

Probeer eens jezelf eigenaar te maken (take ownership) van die laatste map en ik geloof dat je dan ook kan aangeven dat dit moet toegepast worden op de bestanden en submappen in die map.

Dat kan je uitvoeren door met de rechtermuisknop op die laatste map te klikken.

Kies daar "eigenschappen".

Daar ga je naar het tabblad "beveiliging".

Via "geavanceerd" kan je naar eigenaar.

Deze uitleg is gebaseerd op windows 7, hoop dat het in windows vista hetzelfde is.

post-23245-1417704407,9045_thumb.png

post-23245-1417704407,9456_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.