Ga naar inhoud

Schrijfdefragmentatie

kevin50

Aanbevolen berichten

Hallo.

ik heb een vraag. Ik wil al een tijdje mijn schrijf defragmenteren, maar ik krijg steeds deze melding: Schrijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van chkdsk is gepland op volume C

Voer chkdsk/F uit

En als ik dus mijn pc telkens opstart, krijg ik de melding dat de schrijf gecontroleerd moet worden enz. Iemand een idee? kan het kwaad. Als ik hem dan ze gang laat gaan verwijderd hij indexvermeldingen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hem dan ze gang laat gaan verwijderd hij indexvermeldingen enz.
Dat is juist de bedoeling! Chkdsk /f verwijderd ongeldige indexvermeldingen. Dit kan geen kwaad. Ongeldige indexvermeldingen ontstaan soms als je de pc moet uitschakelen omdat die vastgelopen is, enzoverder. Daardoor onstaan er ongeldige indexvermeldingen. Chkdsk zal dan de indexen terug in orde brengen. Dat heeft zelden of nooit gevolgen voor bestanden. Dus dit is veilig.

En bovendien is het noodzakelijk, omdat anders Windows altijd zal blijven opstarten met die chkdsk melding! Een keer uitvoeren en je bent verlost van die melding bij het opstarten.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.