Ga naar inhoud

VGA of HDD

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met volgend probleem. Mijn vorige pc gaf soms een probleem bij het opstarten. Als ik hem aanzette startte mijn scherm niet mee op en ging onmiddellijk in Power Save Mode. Ik moest dan resetten en daarna kwam Windows 7 dan zeggen dat de pc niet correct was afgesloten. De pc draaide wel, maar ik kreeg dus geen beeld.

Ik heb nu een nieuwe pc gekocht. Het enige wat overgeplaatst is zijn mijn 2 harde schijven (600 Gb - 7200 RPM) en mijn VGA kaart. Dat is een ATI Radeon HD 5780. Tot mijn grote verbazing heeft mijn nieuwe pc hetzelfde probleem. Hij start maar ik krijg geen signaal, ik moet resetten. Zelf als ik even wacht en hem op de powerknop wil uitzetten reageert hij niet. Windows start blijkbaar wel want komt bij de volgende start reclameren.

Waaraan zou dit te wijten kunnen zijn? Aan mijn VGA of aan 1 van de harde schijven? Mijn beeldscherm is aangesloten met een tussenkabel van DVI naar mini displayport aangezien er op mijn vga kaart enkel 6 mini displays zitten.

Alvast bedankt voor een antwoordje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwste drivers van de VGA geïnstalleerd.

De volgorde in het BIOS is correct.

Volgens mij moet het echt een hardware probleem zijn en geen software probleem omdat hij het direct heeft bij het aanzetten van de pc. Op dat moment is Windows nog niet actief

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.