Ga naar inhoud

snap het echt niet > routerproblemen

wimdg

Aanbevolen berichten

kan iemand me helpen want heb al 20 forums gelezen maar snap er niets van;

we starten aan kamer 1 > hier komt de internetverbinding binnen in een sagem router/modem van scarlet, hier is een vaste pc aangesloten en staat draadloos uit

uit deze sagem loopt een 30 meter lange kabel (ingericht speel/tuinhuis) in een linksys router, deze wordt enkel draadloos gebruikt

- voor mijn laptop, regelmatig vindt hij de router niet of juist wel en heb ik geen internet

- mijn vriendin haar laptop > raar maar waar heeft zij steeds internet (zij heeft wel windows 7, ik cp)

- playstation 3 draadloos > bij het online spelen valt verbinding continue weg of soms heb ik zelfs geen verbinding, meestal komt er dns fout op mijn tv scherm

ik denk dat bepaalde adressen in conflict komen en dat de reden is maar wat doe ik hieraan? ik lees soms switch, dns, ipconfig, type kabel, ik moet eerlijk zeggen hier niets van te snappen... wie kan me helpen?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

dns bij ps3 staat idd op automatisch > ook bij mijn laptop maar valt ook continue uit, router hier (de 2de dus) is een cisco linksys wrt160 e serie

ik vermoed door het feit dat we 2 aan elkaar gekoppelde routers hebben ze beginnen "vechten"... op 192.168.1.1 krijg ik ook enkel 1ste router, nooit die cisco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met twee router werkt dan dient je de twee router te verbinden met netwerkkabel.

Op de tweede router dient je dit in te stellen bij lan

IP adres 192.168.1.150

Subnet 255.255.255.0 ofwel 255.255.0.0 (moet je kijken bij de eerste router)

Standaardgateaway: 192.168.1.1 (eerste router)

Opgelet: als je tweede router wilt bereiken via de browser dan dient je na de instelling 192.168.1.150 in te typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van 1ste router naar 2de ligt idd een netwerkkabel

voor volgende stappen ben ik vrees ik niet mee,

ik ga dus kijken op 192.168.1.1 naar de gegevens bij lan van eerste router en neem bovenstaande zaken indien zelfde over bij instellingen 2de router op 192.168.1.150 > ik ga straks thuis eens proberen maar ik denk dat dat adres niets doet (op ander forum gezien) ik probeer het straks thuis

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd in de 2de router komen.

Ga naar configuratiescherm / netwerken

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik nu op TCP/IPv4 en dan eigenschappen

Vult dit aan:

IP = 192.168.1.10

Subnet wordt door windows ingevuld

Standaard-gateaway = 192.168.1.150

In dat geval hebt je geen internet maar je kan wel in de tweede router komen.

Als je klaar ben met veranderen dan ga je terug naar draadloos en zet je alles weer terug als automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.