Ga naar inhoud

map in C: kan ik niet verwijderen en kan ook rechten niet aanpassen

Aanbevolen berichten

Dank vd reactie.

Ik heb ook niet beweerd dat het via deze site was, ik ben nieuw hier. Heb dit eerder wel degelijk als advies gekregen, anders zou ik het programma niet eens kennen. Maar wat u zegt: daar gaat de discussie niet over. Ik zoek hulp en weet nu dat dit forum anders werkt dan ik dacht, dus mijn verwachting doet mezelf de das om.

Mijn typefout was uit mijn hoofd, dus backslash of gewone slash, excuses, dat wist ik zo niet meer precies. Al met al: heb opnieuw de uninstall gedraaid via run, nu wel Qoobox weg, maar er staat in C:\ nog wel een map genaamd 'Combofix' en een wit vierkantje met blauw balkje (exe file?) 'NirdmdB' ...die is dus blijven staan en niet ge-uninstalled...kan die handmatig eruit verwijderd worden?

En de meldingen van de Dc6 en Dc7 krijg ik niet uit de prullenbak. Ik heb met MBAM een geforceerde deinstall gepoogd op een oude acrobat 7.0, die wilde er met geen mogelijkheid uit. De 2 files blijven onzichtbaar in de prullenbak. Heb me suf gezocht al, heb met Windirstat wel uitgevogeld dat t daadwerkelijk de 2 files betreft die ik met MBAM probeerde te verwijderen (file assassin), maar ook via daar willen ze er niet uit. Via regulier EN in save mode krijg ik die er niet uit. OOk niet met de commander opdracht prompt (wat tussen haken is getypt: [attrib -s -h c:\recycler] [enter] en [rd /s c:\reclycler] en dan op [J] ( op de vraag weet je t zeker: J/N). maar geen toegang (Toegang geweigerd)

Daarna poging met: [rmdir /s \\?\c:\recycler\S-1-5~1\Dc6.NLD] respectievelijk [rmdir /s \\?\c:\recycler\S-1-5~1\Dc7.dll].

Dank alvast. Dus de Qoobox is wel weg nu. Combofix nog niet helemaal. Map in C:\ dus.

Ik zal proberen geduldiger te zijn. Maar zonder pc is erg lastig tegenwoordig, dus moet ermee door werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze tool lukt het ook niet. Ze zijn onzichtbaar. Zitten wel in de prullenbak. Prullenbak lijkt leeg, maar als je de optie 'prullenbak' legen klikt, dan geeft die de foutmelding: Dc in gebruik, kan niet verwijderen.

Ik weet nu dat de alias dus wel degelijk van de oude acrobat 7 komt...maar ook via WinDirStat kan ik t zelfs niet verwijderen. Ook met bestanden zichtbaar maken in mapopties helpt niet...er komt niets te staan.

Ook gepoogd de map na te bootsen in program files zoals die eerder er stond...dan poging alle bestanden terugzetten...maar ook dAt levert niets op helaas.

Wel is t als ik nu probeer de bestanden te verwijderen uit de prullenbak, klinkt er naast de misthoorn van de foutmelding ook een 'glasgerinkel'...

...?

Dank alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn de Dc6 en Dc7 registerfouten... :( zoals ik uit bijv. deze site begrijp: Dc7.exe | How to Fix Dll Error

De files zijn dus corrupt en mogelijk gemodificeerd of vervalst of zelfs verplaatst...? De files zaten eerst in de antieke acrobat map die ik niet weg kreeg...

Maar ik ben niet zo van de registercleaners enzo...die kunnen nog meer kwaad dan goed doen heb ik begrepen (?), en ben best voorzichtig wat dat betreft omdat ik daar (nog) niet echt in thuis ben.

Heb in elk geval kort geleden zeker last gehad van een flinke virus aanval, maar die is inmiddels wel verwijderd...helaas daarna fouten en mijn scherm knippert telkens met al mijn koppelingen erbij op het bureaublad...

Ben wel blij dat u meldt dat mijn Combofixlog geen gekke dingen vertoont.

Wachtende op reactie/advies. Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb bijna 3uur op een scan gezeten omdat mijn pc bleef knipperen. Het tool om te unlocken werd er uitgepikt als besmet! Dus die kwam in quarantaine en is verwijderd inmiddels.

Combofix map in C:\ is ook handmatig verwijderd.

Dc 6 en 7 heb ik nog niet kunnen achterhalen hoe ik het kan wegkrijgen of hoe dat nu precies zit :S beetje ingewikkeld, want daar heb ik te weinig kaas van gegeten.

Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch eens met een betrouwbare registercleaner proberen : CCleaner.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

akkoord, met u als referentie ga ik die cleaner proberen. Heb het gedownload. Eerst ga ik goed de handleiding doorlezen en even digitaliseren (fotootjes v uitleg), dan kan ik terugkijken wat ik moet doen.

Heb inmiddels in CCleaner download meteen een Backup register mapje gemaakt. Ik ga ermee aan de gang. Dank wederom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warempel! Het is gelukt, krijg inderdaad geen melding meer van de dc6 en dc7!!! Super!

Er was iets met een beschadigde .dll en een registersleutel aanwezig, die zijn gefixed/hersteld. Dus het viel wel mee denk ik, maar ben ik toch heel erg blij mee dat de foutmelding nu weg is. Dat baarde me enigzins zorgen, want dat hoort gewoon niet.

Alleen dacht ik ook even een clean-up te doen...Had nu het vertrouwen een beetje gekregen in het programma, maar nu zie ik dat echt alles weg is, hahaha (in FF zijn alle apps weg en bladen die ik had geselecteerd :S helaas). Ik ben nieuw met FF dus dat leer ik nog wel eens hoe dat allemaal werkt.

In elk geval zijn Qoobox en de dc's nu opgelost! Daar ben ik al heel content mee.

Superbedankt, ik denk dat alles nu opgelost is!

(voor de volgende keer indien, probeer ik aan mezelf te werken voor meer geduld ;) nogmaals dank!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gebrek aan geduld nemen we u niet kwalijk ... indien je een computer hard nodig hebt, is elk probleem er eentje te veel. Maar je moet er natuurlijk rekening mee houden dat alle helpers hier ook maar vrijwilligers zijn, die er nog een andere dagtaak of daginvulling op nahouden !

Indien je nu zeker bent dat alles OK is, mag je hieronder netjes op de toets "opgelost" tokkelen !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Next time doe ik dat zeker. Het was mijn shortcoming omdat ik het niet helemaal begreep en soms wat te snel dingen wil doen, zo gaat dat in de maatschappij en dan wordt je er een beetje mee 'besmet' denk ik :embarassed:

akkoord, ik tokkel deze op opgelost!

Dank u voor uw kennis en hulp!:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.