Ga naar inhoud

herstelpunt terugvinden

luiske

Aanbevolen berichten

geachte mevrouw, heer,

daar mijn computer zodanig traag gaat, wil ik naar een eerder herstelpunt terugkeren .

Het probleem hierbij bestaat uit :: als ik op het linkse pijltje click, om de vorige maand te bekijken : gebeurt er niks !!!!! Ik kan simpelweg niet naar de vorige maand gaan !

Graag zou ik dit probleem oplossen, kan iemand mij helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag luiske.

Ik heb je vraag verplaatst van de internet-afdeling naar de windows-afdeling.

Afgaande op de beschrijving die je geeft, maak ik op dat je met windows XP werkt. Klopt dat?

Heb je wel herstelpunten?

Terugkeren naar een vroeger herstelpunt is niet echt een goede manier om het systeem sneller te maken.

Een eerste stap om een systeem weer snel(ler) te maken is het opruimen van overbodige programma's en bestanden.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Let op bij de installatie. Haal beide vinkjes weg bij de vraag over de Chrome browser.

Installeer het programma en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geachten,,

ik heb het geprobeerd door cclean, de computer werkt nu "iets" sneller, maar toch is het niet opgelost. Zou het eventueel mogelijk zijn dat er anderen (personen) van mijn downloadcapaciteit gebruikmaken, daar mijn computer draadloos en onveveilighd is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bang bent voor "lifters" op jouw draadloze netwerk moet je dit zo snel mogelijk beveiligen.

De werkwijze om je draadloze netwerk te beveiligen, staat normaal uitgelegd in de handleiding van je modem/router.

Kan je beschrijven hoe je netwerk is opgebouwd?

Begin bij het punt waar de internetaansluiting je woning binnenkomt en eindig bij je pc (of pc's).

Geef van elk toestel dat gebruikt wordt het merk, model en modelnummer. Deze informatie staat normaal op een sticker die op het toestel hangt.

Geef ook aan hoe deze toestellen onderling verbonden zijn. (kabel of draadloos)

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geachte heer,

mijn internet is draadloos (belgacom), modem philips ADSL Wireless Base Station

model ; CPWBS154/18

Annex A

computer (toren) =

Medion

Modell-PC MT7

440401

Med S/N 14404010040823

USB ASUS 802119 54 Mbps

ik hoop van harte dat je mij kunt helpen

dank bij voorbaat,

hoogachtend,

Luiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat dat "geachte heer" maar zitten hoor. Dat klinkt zo voornaam en ik ben maar een gewone jongen :-)

Zeg maar Kweezie zoals de meesten hier.

Hier is alvast een handleiding om je draadloos netwerk te beveiiligen.

Het eerste puntje over het wijzigen van het paswoord mag je overslaan als je wil.

Om deze wijzigingen te doen is het aangeraden om de pc via kabel te verbinden omdat de draadloze verbinding zal wegvallen zodra je alle instellingen hebt opgeslagen in de router.

Noteer het ssid en zeker het soort sleutel (wep of wpa) die je gaat gebruiken en de sleutel zelf natuurlijk.

Nadat je de instellingen van de router hebt aangepast, moet je op de pc het draadloze netwerk opnieuw instellen met de nieuwe beveiliging.

Probeer dit eerst en dan zien we wel of het resultaat heeft alvorens we iets anders doen.

Als je tijdens de procedure foutmeldingen krijgt of zo, moet je dit melden met de exacte tekst (of een afbeelding) van de fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.