Ga naar inhoud

Macromedia knop aanpassen en toevoegen

Aanbevolen berichten

Wel ik heb volgende probleem, mijn website The Belgian Gold Medal site by Rudi Gevaert - www.belgianjack.be is mijn passie en grootste hobby, nu een overleden vriend maakte de menu voor me.

Spijtig genoeg is mijn kennis niet voldoende om uit te brieden in het menu, zoals je kan zien op de site zijn er meerdere knoppen, ik zou een knop met Tennessee Honey moeten kunnen bijmaken, eigenlijk hetzelfde als de Tennessee Squire maar dan Honey ipv Squire.

Ook weet ik niet hoe ik deze dan juist kan toevoegen in het menu om deze te laten verschijnen op de site.

Indien iemand mij hier kan helpen of even het knopje aanmaken zou ik deze enorm dankbaar zijn, zoals je ook zal zien is er een mooie tribute aan mijn vriend op de startpagina.

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp.

Heb de Tennessee Squire knop hier toegevoegd.post-1230-1417704416,6644_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel mogelijk, maar dan zouden we moeten gaan photoshoppen of iets dergelijks. en aangezien er een beetje een 3D effect in de knop zit zal dat bijna pixel per pixel uitgezocht moeten worden.

Als je een button hebt die blanco is, dan is het heel makkelijk om er een andere tekst in te zetten.

Ik denk alleen zelf dat het menu gemaakt is met een bepaalde software en dat er dus geen blanco button aanwezig zal zijn. Je zou dan moeten uitzoeken hoe dat stukje software heet en zelf het menu namaken en terug uploaden naar de webhosting (FTP).

Met vriendelijke groet,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, zulke software is er.

Ik heb ooit een stukje software gebruikt (jaren geleden) alleen ik weet daar de naam niet meer van.

Maar google zoekresultaten leverde het volgende op:

Google

een linkje wat daar best wel uit sprong is "Tigra menu" (link).

Misschien ook nog een tip, is om misschien een CMS (Content Management System) te gebruiken. Je kan hierin heel makkelijk je teksten in maken, plaatjes uploaden, menu's aanmaken. En ga maar door. Misschien is het een kijkje waard.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ben er ingeslaagd om een knop extra toe te voegen onder de special bottles, nu is er nog een probleempje dat is dat de tekst paars is en niet hetzelfde kleur heeft als de andere, iemand daaar een oplossing voor?

Leroy, heb geprobeerd met de links die je hier plaatste maar ik snap van die codes niks, ben gewoon van te werken met wysiwyg.

Na lang zoeken en sukkelen ben ik er ingeslaagd om de code te copieren en pasten voor verder te kunnen, maar op nul beginnen lukt niet, ik vrees dat ik zelf er niet zal in slagen om een mooie nieuwe menu te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat het blauw of in jouw geval paars is (omdat je er al een keer op hebt geklikt). is omdat webbrowsers op een bepaalde manier met linkjes omgaan.

standaard is een linkje blauw. Wanneer je er al eens op heb geklikt is een linkje paars.

Dat betekend dat je ergens in je code, in de a-tag (de link tag) hetvolgende moet neerzetten:

style="color:#FFFFFF"

Dat wil zeggen dat de tekst die in de a-tag (linktag) staat wilt zal worden. Ook al is er al eens op geklikt.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.