Ga naar inhoud

PC Virusvrij maken

Aanbevolen berichten

[ATTACH]10986[/ATTACH]

Hoi,

Dit is een logje met de uitslagen van hijack this. Ik hoop dat jullie de virus spyware malware of wat dan ook kunnen vinden.:adore: En stuur A.U.B de uitslag en hoe ik de virus kan verwijderen!!

Dit is het probleem:

Fysiek-geheugen staat gewoonlijk op 98% waardoor hij regelmatig vastloopt.

Bij het opstarten van een progamma staat er "(naam van progamma) reageert niet"

Mijn PC heeft een goede processor, maar door de virus is hij heel traag.

Succes er mee!!!!:top:

logje van hijack this.txt

aangepast door janvanhethek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: IncrediMail MediaBar 2 Toolbar - {d40b90b4-d3b1-4d6b-a5d7-dc041c1b76c0} - C:\Program Files (x86)\IncrediMail_MediaBar_2\tbIncr.dll

O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files (x86)\ConduitEngine\ConduitEngine.dll

O2 - BHO: IncrediMail MediaBar 2 Toolbar - {d40b90b4-d3b1-4d6b-a5d7-dc041c1b76c0} - C:\Program Files (x86)\IncrediMail_MediaBar_2\tbIncr.dll

O3 - Toolbar: IncrediMail MediaBar 2 Toolbar - {d40b90b4-d3b1-4d6b-a5d7-dc041c1b76c0} - C:\Program Files (x86)\IncrediMail_MediaBar_2\tbIncr.dll

O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files (x86)\ConduitEngine\ConduitEngine.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC} - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je hulp ik heb die O-15 verwijdert. Maar ik zie GEEN verbetering:thumpdown:. Mijn PC blijft maar vast lopen, het geheugen staat op 37% als ik niks doe ik hoef alleen een programma te starten en loopt weer vast en gaat weer tussen de 80% en 90% staan.

Om eerlijk te zijn vind ik dit héél zonder, de PC is nog niet eens 5 maanden oud en is weer toe aan een herinstallatie. Ik zou niet weten hoe ik de PC gewoon laat lopen zonder het te herinstalleren. (Syteem herstel helpt niet dan zet ik hem terug in dezelfde staat)

Dit is de status van de beveiliging van mijn PC (hiermee kun je zien of mijn PC veilig is):

Antivirus: Avast! (up-to-date mag automatich bijwerken)

Firewall: aan

Automatiche updates: aan

Windows Sercurity Center: uit => kan niet worden gestart. (heb het geprobeerd)

Windows Defender: doet het niet. (waarom weet ik niet)

Ik weet het echt niet meer! Ik weet niet wat ik kan doen. :rofl:

!!!HELP ME!!!

aangepast door janvanhethek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een speciale reden waarom je het Service Pack 1 nog niet hebt geinstalleerd?

Is de installatie via windows update soms mislukt?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Open het taakbeheer en ga naar de tab processen.

Zet een vinkje onderaan bij processen van alle gebruikers tonen.

Vergroot de kolommen zodat de naam van de processen volledig te zien is.

Sorteer de processen op cpu (processor) gebruik van hoog naar laag door op de kolomhoofding te klikken.

Maak hiervan een afbeelding en voeg deze als bijlage toe aan een volgend bericht.

De afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.