Ga naar inhoud

Broertje download veel in netwerk, traag internet

Gast Timmy Ownage

Aanbevolen berichten

Gast Timmy Ownage

Hallo,

We zitten hier thuis in een netwerk met 4 computers. Als mijn broertje download is het internet voor iedereen erg traag. We hebben al een regel ingesteld dat hij alleen 's nachts mag downloaden, maar daar houdt hij zich niet aan. Is er een programma waarmee we zijn snelheid mee zouden kunnen beperken, of misschien in het modem zijn netwerkIP te bannen? Ik heb er zelf al naar gezocht, maar zonder resultaat.

Iemand een idee? Ik hoor het graag :)

Informatie router:

Merk: SMC Networks

Type: SMC7804WBRB

Misschien moet ik iets aanpassen in mijn router?

Ik kan hier kiezen voor de volgende opties:

System

WAN

LAN

Wireless

NAT

Routing

Firewall

SNMP

ADSL

DDNS

UPnP

Tools

Status

Ik heb van sommige dingen geen idee wat het doet en de handleiding heb ik niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige routers hebben de mogelijkheid om ip adressen te blocken of zelfs via zijn mac adres maar dit lijkt me toch wel zeer ingrijpend hoor aangezien je dan zijn internet gewoon afsluit, dan kan je evengoed zijn netwerkkabel eruit trekken, hehe. Ik denk meer aan hem doen inzien hoe traag alles wordt en hem het tonen bevoorbeeld en dan goed afspraken maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik en mijn broer spreken gewoon altijd af wanneer we downloaden, zodat dat nooit gelijktijdig loopt..

tot natuurlijk ons maandelijks volume op is :P

mijn ouders zitten nooit op de pc, dus met 2 lukt dat afspreken nogal goed.

maar jongere broertjes kunnen misschien niet zo goed met regels om..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.