Ga naar inhoud

Probleem Netwerk op kamer

Aanbevolen berichten

Dag leden,

Ik heb een probleem:

Mijn router (bbox2-897c) staat in de bureau (beneden) bij mijn laptop. Nu als ik naar mijn kamer ga (boven) heeft hij soms wel en soms geen toegang tot het draadloos netwerk (als hij dat verbinding heeft, gaat het wel traag). Er is internetvoorziening op mijn kamer. Maar als dat geactiveerd is moet ik werken met kabel => niet echt handig voor laptop.

Bijkomende gegevens:

Gegevensversleutelingstype: WEP

Verbindingstype: ESS

Mijn vraag: Als ik nu een wifi-stick koop en dat breng ik in mijn laptop (op mijn kamer).

Zou ik dan verbinding hebben?

Mvg,

Arthur (zoja, welke wifi stick is dan het best in mijn situatie?)

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, signaalsterkte is uitstekend bij de router (in de bureau).

En op mijn kamer heeft hij soms 1 streepje verbinding en soms geen verbinding. (ik werk met windows 7, daarom die streepjes)

Zou ik dit niet kunnen oplossen door op mijn kamer een wifi-stick te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de nieuwste drivers voor je draadloze kaart geinstalleerd?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dan kunnen wij zien wat voor draadloze netwerkkaart er in je pc zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je op de kamer een te zwak signaal.

Daar gaat een usb adapter niet veel aan verhelpen, zeker niet omdat deze in het algemeen minder goede ontvangst hebben dan een inbouwkaart.

Wat je wel kan doen is een wireless range extender installeren.

Deze range extender sluit je dan aan op de ethernet aansluiting op je kamer zodat de extender met een kabel naar de router gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan u wat meer uitleg geven over die extender?

Kan dat zoiets zijn?

[ATTACH=CONFIG]11049[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11050[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11051[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11048[/ATTACH]

dit heb ik dus liggen op zolder ...

aangepast door Thuurke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.