Ga naar inhoud

Office 2010: Installatie werkt niet meer

Gast floes

Aanbevolen berichten

Enkele maanden geleden kocht ik een Dell Inspiron 17R met Windows 7 en office 2010 Home And Student. Toen ik Office 2010 voor de 1e keer installeerde, heb ik de installatie afgebroken (heb geen idee meer waarom). Telkens als ik nu de productsleutel ingeef, krijg ik de melding dat de installatie niet meer werkt.

Wat moet ik doen? Graag hulp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1. Welke windows bit versie hebt u ? 32 of 64

Hebt u de juiste bit versie van Office -> 32 op een 32-bit windows en 64 op een 64-bit windows (32 op een 64 bit gaat, maar 64bit versie van office op een Windows 7-32 bit versie niet)

2. Installeer .NET Framework 4.0. Dit is nodig om Office werkend te krijgen.

http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=9cfb2d51-5ff4-4491-b0e5-b386f32c0992 . Als het bestand gedownload is, moet je er nog op dubbelklikken om de installatie van .NET Framework te laten beginnen. Daarna PC herstarten.

3. Als dat niet werkt, kan je proberen om een herstelpunt terug te plaatsen naar de periode toen je nog wel kon installeren. Hier lees je hoe je een herstelpunt terugzet in Windows 7.

4. Installeer CCleaner om overbodige bestanden van de computer te verwijderen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

5. Misschien is malware verantwoordelijk voor de problemen. Post dan een logje.
Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

6. Mogelijk moet u het setup.exe bestand uitvoeren met administrator-rechten. Rechtsklik op setup.exe en kies "Als administrator uitvoeren".

7. Staat er nog een andere versie van Office op je computer? Zie start/configuratiescherm/Programma's/Een programma verwijderen en zie naar "Microsoft office". Dan verwijderen. Er mag slechts één versie van Office op je computer staan (en dus niet versie 2003 en 2007, of 2007 en 2010).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 64 bit versie van Windows, maar Office is er door 'de mensen van Dell' zelf opgezet dus ik veronderstel dat deze ook 64 bit is. Ik ben nu .NET aan het installeren, ik laat zo dadelijk weten of het helpt.

---------- Post toegevoegd om 19:25 ---------- Vorige post was om 19:24 ----------

.net hielp niet, ga nu herstelpunt maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij systeemherstel kan ik maar tot 23/05 teruggaan, maar toen was het probleem er ook al.

Graag verdere hulp!

---------- Post toegevoegd om 19:28 ---------- Vorige post was om 19:28 ----------

Ik bedoelde terugzetten hoor ;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivm dat logje; daar geraak ik echt niet aan uit, er komt telkens een melding dat de pc het bestand (dus dat van de kladblok) niet kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.