Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb iets vreemd voor met m'n pc.

Vista 32bit en audio driver Soundmax.

Als ik m'n pc opstart en ik wil met winamp een liedje afspelen, krijg ik fout 88780078. Evenals met youtube. Ook geen geluid

Dan moet ik m'n audio driver herinstalleren en alles werkt terug normaal.

Het vreemde is als ik m'n pc afsluit en terug opstart, het probleem er terug is en ik weer die audio driver zou moeten installeren.

Het valt me ook op dat m'n klok en datum totaal niet juist staat. Terwijl dat ik die al voortdurend terug juist heb gezet.

Ik word hier echt gek van.

Wie zou me hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Greetz,

Breyton

reputation.gif

Edit: vandaag krijg ik bij het opstarten 'CMOS checksum error' en dan moet ik op F1 drukken en start gewoon m'n windows op. Ik denk niet dat het aan de CMOS batterij ligt, want m'n pc is maar een jaar oud. Ik las ergens indien ik m'n pc 24h zou laten aanstaan, die batterij terug opgeladen zou zijn.

Geplaatst:

Probeer eens om het Bios te resetten naar fabrieksinstellingen,de melding die je krijgt wijst echter wel in de richting van het CMos batterijtje hoor dus een vervanging zou het toch kunnen oplossen.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken om dat batterijtje te vervangen.

Het steeds moeten herinstalleren van m'n audio driver staat daar volgens mij los van, dus daar moet ik nog een oplossing voor trachten te vinden.

Geplaatst:

Volgens mij heeft het NIET OPSLAAN van de nieuwe driver wel te maken met je systeem batterijtje hoor dus voer dat alleszins al eens uit en daarna zien we wel verder moest dat het probleem niet oplossen.;-)

Geplaatst:

Beste,

Ik heb de CMOS batterij vervangen en nu blijft m'n klok gelijk en schijnt m'n audio drivers probleem opgelost.

Je hebt me prima geholpen.

Bedankt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.