Ga naar inhoud

Speedfan en veel te warme laptop

batelje

Aanbevolen berichten

Goeieavond iedereen,

De laatste tijd ondervind ik problemen met de oververhitting van mijn laptop en heb vorige week besloten speedfan te installeren. Het blijkt echter dat speedfan helemaal niets doet. Alle nodige instellingen zijn ingevuld (zoals een desired temperature etc.) maar toch haalt mijn laptop nog temperaturen tot 80 -soms zelfs 90 na even te gamen- graden. Tevens leest speedfan mijn toerentallen niet van mijn koelers.

Ik begin mij redelijk zorgen te maken over deze hoge temperaturen die mijn laptop behaalt. Is hier iemand die mij kan helpen door uitleg te geven wat ik mis zou doen of welke oplossingen (softwarematig liefst, ik heb nog nooit een laptop opengevezen...) er zijn om ervoor te zorgen dat mijn laptop op een zo min of meer mogelijk contante temperatuur haalt ?

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Foto speedfan instellingen

HP Pavilion Dv7 reeks

4 GB Ram

500 GB HD

Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is je laptop en op welke ondergrond staat ie gewoonlijk ?...

Download en installeer Speccy. (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Temperaturen liggen gevaarlijk hoog !

Opendoen en poetsen, dat gaat je problemen oplossen.

Neem eens dit topic (klik er op) en dit topic (klik er op) door ivm de impact van stof op een laptop.

Je kan alvast beginnen om hem achteraan 'omhoog' te zetten, temperaturen kan je perfect monitoren met Speccy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.