Ga naar inhoud

Internet loopt steeds terug in snelheid


Gast Marian44

Aanbevolen berichten

Gast Marian44

Ik heb een nieuwe laptop, (ACER Aspire 5742ZG), die het in eerste instantie prima deed op het draadloze netwerk. De laatste paar weken loopt de snelheid steeds terug naar 0 en begint dan langzaam weer te lopen, tot ongeveer 900/1100 kb/s. Als ik de laptop rechtstreeks verbind met het modem krijg ik 2700, en geen problemen. Is het dan de router? Of heb ik te weinig tijdelijk geheugen? Youtube filmpjes lopen namelijk ook steeds halverwege vast, waardoor ik bedacht dat hij misschien te weinig tijdelijke opslag heeft. Of is dat onzin?

ik heb Ziggo all in One plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Marian44

Dat had ik al een paar keer eerder gedaan, maar ik heb het nog een keer gedaan.

Download 15,3

Upload 3,5

Ping 12 ms

Ik las echter juist dat Ziggo de modems gaat vervangen voor een modem/router combi. Misschien gaat dat het nog oplossen. Toch snap ik niet dat de computer het eerder wel snel deed. Ik dacht zelf dat het kwam na de installatie van IE9, toen gingen sommige pagina's ineens traag laden. Dat heb ik er toen weer vanaf gegooid, maar het is nog steeds hetzelfde: even heel snel, dan zakt het weer terug naar 0, klimt weer langzaam omhoog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marian44

Firefox geeft hetzelfde probleem. Vooral als je dieper een paghina ingaat. Dus bijvoorbeeld zoeken op marktplaats, en op het moment dat je individuele producten wilt zien doet hij er ineens eindeloos lang over, (tot een minuut voor het laden van de pagina). Hetzelfde met andersoortige webwinkels...

Volgens mijn abonnement heb ik 40 mb/s download, 4 upload.

---------- Post toegevoegd om 10:09 ---------- Vorige post was om 09:54 ----------

Ik download overigens vaak met newsleecher, en maak gebruik van een payserver. die doet hetzelfde, teruglopen naar 0 en dan weer langzaam omhoog, etc. Terwijl dat voorheen niet zo was...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.