Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn laptop (HP G61) gaat goed, maar na een tijdje als je erop werkt gaat hij traag tot zeer traag en dan weer goed enz.

Zo functioneert het toestel toch niet normaal?

Het is een windows 7 home premium, verdere hardware staat hier: Page missing.

Hij heeft 4 GB werkgeheugen (ram), dus dan moet hij normaal wel snel gaan ...

Kan ik hulp krijgen van iemand die er wat van kent?

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Dat is prima gelukt zal het zo even doornemen :-)

---------- Post toegevoegd om 20:19 ---------- Vorige post was om 20:09 ----------

Je laptop is redelijk aan de warme kant, was je laptop een tijdje niets aan het doen toen je het logje van Speccy maakte?

Mijn laptop (HP G61) gaat goed, maar na een tijdje als je erop werkt gaat hij traag tot zeer traag en dan weer goed enz.
Bedoel je dan als de laptop traag gaat en er een tijdje niets opdoet dat hij dan weer beter functioneert
Geplaatst:

Is de laptop al eens stofvrij gemaakt en dan meer bepaald de koeling want ik vermoed dat je processor als ie te warm wordt op een langzamere snelheid gaat draaien om oververhitting te voorkomen.

Maar ook voor de rest van de hardware zijn hoge temperaturen niet goed.

Geplaatst:

Ja dat is moeilijk op afstand te bepalen, het is afhankelijk van hoeveel stof dat via de koelsleuf in de koeler terechtkomt.

Bij sommige is het reeds na een jaar of minder en bij andere enkele jaren, ook afhankelijk van de koeler.

Zijn de verluchting gaten vrij als de laptop in gebruik is?

Heeft je laptop altijd zo warm aangevoeld?

Download eens HWMonitor , pak het bestand uit en dubbelklik op HWMonitor.exe, het programma hoeft niet geïnstalleerd en monitort diverse hardware componenten waaronder de temperatuur van je CPU

post-24526-1417704422,4678_thumb.png

Hier zie je de temps van mijn CPU onder Value vind je de temperatuur die je CPU momenteel heeft en een MIN en MAX waarde.

Nadat je de laptop opstart start dan ook dit tooltje eens en laat het de hele tijd je temps monitoren.

Als je laptop traag gaat werken controleer dan eens de temperaturen.

Als deze te hoog is en je laptop moet opengemaakt om de koeler te cleanen is het misschien aangeraden daar je laptop nog maar net een jaar oud is om dit door een erkend iemand te laten uitvoeren.

Houd er rekening mee als je er zelf aan begint je garantie kan vervallen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.