Ga naar inhoud

Geen systeemgeluid + geen geluid via Youtube. Alternatieven werken niet...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

AL een 3tal weken heb ik gen geluid via youtube of dergelijke. Ik stel ook vast dat mijn systeemgeluiden (opstarten computer, etc.) afwezig zijn. Ik ken toch wat van computers en heb dus al wat dingen geprobeerd maar deze blijken niet te werken, namelijk:

- Aanpassing bij youtube en apparaatbeheer (geluid)

- Aanpassing van regedit (drivers32) --> hier blijkt (zoals ook wordt vermeld bij een voorgaande discussie hier op het forum) enkel de sleutel '(standaard) REG_SZ (geen waarde)'. Dit is dus te weinig. Mogelijk komt dit omdat ik via Malwarebytes een virus genaamd 'Google Redirect virus' heb verwijderd... Eerst heb ik de sleutel 'wavemapper' proberen aan te maken, maar dit lukt niet. Er komt te staan: kan de waarde niet aanpassen of veranderen. Hoewel ik admin ben en administrator rechten heb... Ik heb vervolgens in notepad de ontbrekende sleutels gekopieerd en daarna opgeslagen als *.reg. Deze geïmporteerd in regedit --> nog steeds geen effect. Zoals ik eerder zei stond er op dit forum een discussie waar men had aangeraden 'HiJack this' af te halen. Heb ik ook gedaan maar is het mogelijk dat jullie eens kijken wat het probleem is, via mijn log file. Zal deze bijvoegen. Alle hulp gewenst! :-) Merci

[ATTACH]11072[/ATTACH]

Hijack this log.txt

Geplaatst:

Is deze dan niet geïnstalleerd?

Update: Ik heb tijdens het vinden van het probleem ook het K-lite codec pak gedownload. Nu heb ik deze eens geuninstalleerd om te kijken of ik zo ook cd's kan afspelen met geluid, wat blijkt: Kan het bestand niet openen. Mogelijk is het bestand in gebruik, hebt u geen toegang tot de computer waarop het bestand is opgeslagen of zijn de proxyinstellingen niet correct.

Kan er nu even niet meer aan uit. Bij deze kan ik dus zelfs geen audiobestande via Windows media player afspelen... Heb de K-lite codec opnieuw geïnstalleerd en het werkt nu nog steeds niet. Kan er even niet meer aan uit. Excuses

Geplaatst:

Volgens het hjt logje is het SP1 niet geinstalleerd.

Controleer het eens bij de windows updates of de installatie misschien mislukt is.

Je kan ook het SP1 downloaden en manueel installeren.

Klik op doorgaan en volg de instructies.

Jij hebt het bestand windows6.1-KB976932-X86.exe nodig.

Geplaatst:

Dus momenteel heb je geen systeemgeluiden en ook geen geluid meer in mediaplayer en vlc player?

Heb je al eens geprobeerd om de drivers voor je geluidskaart opnieuw te installeren, verwijder wel eerst de oude.

Geplaatst:

Ik heb inderdaad geen systeemgeluiden en als ik bv. een liedje wil afspelen op Windows Media Player komt er een rood kruisje langs, en dus geen geluid. Idem als ik een cd insteek... Heb de Drivers opnieuw geïnstalleerd, nog steeds niks. Raar... In apparaatbeheer stond dat mijn geluidskaart 'Realtek High Definition audio'. Heb deze drivers dan geïnstalleerd, maar in regedit staat onder drivers32 nog steed maar 1 sleutel ((standaard) RGS_SZ (geen waarde))...

---------- Post toegevoegd om 21:01 ---------- Vorige post was om 21:00 ----------

Het verdwijnen van het geluid is enkel begonnen toen ik mijn K-lite Codec uninstalleerde... Ervoor kon ik wel cd's afspelen. Na deze opnieuw te installeren kan ik blijkbaar toch niet terug muziek luisteren via cd's...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.