Ga naar inhoud

update werkt niet


Aanbevolen berichten

Gast tewisani
Geplaatst:

Ik kan sinds een maand of drie windows niet meer updaten, ik krijg foutcode 80072efe.

Zelfs na een schone installatie lukt dit niet.

Dit telt zowel voor de laptop met windows vista en de desktop met windows 7.

We hebben upc draadloos internet.

Wie weet waar het probleem zit en hoe ik dit kan oplossen.

Gast tewisani
Geplaatst:
Ga naar deze site en klik op de FIX-IT en dat zal normaal gezien uw probleem verhelpen.

Helaas geen resultaat, dezelfde foutmelding blijft komen.

Geplaatst: (aangepast)

1. Download dit programma. Voer het programma uit en herstart de pc. Laat daarna de computer terug naar updates zoeken.

Bron: Error Code. 80072EFE.

2. Waarschijnlijk is het update probleem opgelost. Maar voor alle zekerheid zou ik ook een hijackthis-logje posten. De foutmelding heeft mogelijk een verband met virussen en rootkits op je pc.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

aangepast door Kurtt
Gast tewisani
Geplaatst:

Dit is wat er uit de scan komt

krijg nu niet meer de melding dat ik niet kan opdaten alleen blijft het nu hangen in updates zoeken.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 22:06:21, on 5-6-2011

Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16546)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Program Files\SiS VGA Utilities\SiSTray.exe

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Windows\RtHDVCpl.exe

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\Program Files\Powercinema\PCMService.exe

C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\Packard Bell\SetUpMyPC\SmpSys.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\IEUser.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Windows\system32\wuauclt.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\coShared\Browser\1.5\NppBho.dll

O3 - Toolbar: Norton-werkbalk weergeven - {90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\coShared\Browser\1.5\UIBHO.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [siSTray] %ProgramFiles%\SiS VGA Utilities\SiSTray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [skytel] Skytel.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [TP CfgWiz] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\OPC\{31011D49-D90C-4da0-878B-78D28AD507AF}\SymCuw.exe" -G:{2D617065-1C52-4240-B5BC-C0AE12157777} -T:Config

O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "c:\Program Files\Powercinema\PCMService.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe

O4 - HKLM\..\Run: [toolbar_eula_launcher] C:\Program Files\Packard Bell\GOOGLE_EULA\EULALauncher.exe

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter

O4 - HKCU\..\Run: [smpcSys] C:\Program Files\Packard Bell\SetUpMyPC\SmpSys.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_6CE5017F567343CA.dll/cmsidewiki.html

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll

O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - Unknown owner - C:\Program Files\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe

O23 - Service: ccEvtMgr - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: ccSetMgr - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - c:\Program Files\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe

O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - c:\Program Files\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe

O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--

End of file - 5722 bytes

Geplaatst:

Op welke manier installeer jij je updates?...bij het afsluiten van de pc?...

Zo te zien is het probleem al eventjes bezig : je hebt geen SP1 en geen SP2 op je Vista.

Gast tewisani
Geplaatst:
Op welke manier installeer jij je updates?...bij het afsluiten van de pc?...

Zo te zien is het probleem al eventjes bezig : je hebt geen SP1 en geen SP2 op je Vista.

dat klopt maar ik heb vorige week ook een schone installatie gedaan, ik denk dat ik daarom die sp1 en sp2 er ook niet op heb.

Hij is nu wel aan het lopen met windows update er moeten 81 updates worden gedownload . Het ziet er dus naar uit dat het probleem is opgelost.

Ik installeer ze inderdaad meestal bij het afsluiten van de pc.

Geplaatst:
Ik installeer ze inderdaad meestal bij het afsluiten van de pc.

Wanneer je bij het afsluiten merkt dat er nieuwe updates zijn gevonden sluit je op dat moment beter niet af, maar ga je beter eventjes via Windows Update kijken naar de aangeboden updates...selecteer wat je wil installeren, voer de installatie uit en, indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op...sluit pas volledig af na de installatie van de updates...

Het duurt misschien een paar minuutjes langer, maar het bespaart je een aantal mislukte updates en levert je een up-to-date systeem op... ;-)

Gast tewisani
Geplaatst:
Wanneer je bij het afsluiten merkt dat er nieuwe updates zijn gevonden sluit je op dat moment beter niet af, maar ga je beter eventjes via Windows Update kijken naar de aangeboden updates...selecteer wat je wil installeren, voer de installatie uit en, indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op...sluit pas volledig af na de installatie van de updates...

Het duurt misschien een paar minuutjes langer, maar het bespaart je een aantal mislukte updates en levert je een up-to-date systeem op... ;-)

Het is gelukt, de laptop is weer up to date.

Hartelijk dank voor de hulp.

Nu de desktop nog, daar staat windows 7 op. Wordt vervolgt.

Geplaatst:
Het is gelukt, de laptop is weer up to date.

Hartelijk dank voor de hulp.

Fijn dat te lezen !...:top:

Heb je ook beide servicepacks (SP1 en SP2) kunnen installeren ?...:hmmmm:

Wat betreft je HJT-logje : de malwarespecialisten zijn verwittigd, zodra ze online komen analyseren ze je logje en begeleiden ze je verder.

Nu de desktop nog, daar staat windows 7 op. Wordt vervolgt.

Om het duidelijk te houden / geen verwarring te scheppen is het aangewezen om voor je desktop een ander topic te openen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.