Ga naar inhoud

microsoft access - enkele pagina's van een rapport afdrukken

noel1256

Aanbevolen berichten

ik wil pagina's 1-35 van een rapport afdrukken, het volledige rapport bestaat uit 700blz. De printer begint achteraan af te drukken. Het lukt mij niet om via het afdrukvoorbeeld de pagina's 1-35 in te stellen....hoe raak ik tot bij de pagina-instelling? graag een simpele uitleg....

PS ik heb mijn pc aangekocht in 2006, is dat dan windows xp, ik denk het! je ziet ik ben een pc- analfabeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil afdrukken klik dan op afdrukken,

post-23245-1417704423,8411_thumb.png (klik op de afbeelding om te vergroten)

en vertrek niet vanaf afdrukvoorbeeld, je dient volgend scherm te krijgen:

post-23245-1417704423,797_thumb.png

Stel daar je pagina's in die je wil afdrukken.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van Access heb je ? 2003, 2007 of 2010?

Het lukt mij niet om via het afdrukvoorbeeld de pagina's 1-35 in te stellen.

Wat heb je reeds geprobeerd? Op die manier kunnen we zeggen of je juist of fout zit :)

Zie ook bericht 2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tips, maar het lukt nog altijd niet. Ik zie nu dat het bestandsindeling access 2000 is....

Van zodra ik op 'afdrukken' duw, begint m'n printer af te drukken, en ik krijg niet de kans om de gewenste pagina's in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tips, maar het lukt nog altijd niet. Ik zie nu dat het bestandsindeling access 2000 is....

Van zodra ik op 'afdrukken' duw, begint m'n printer af te drukken, en ik krijg niet de kans om de gewenste pagina's in te stellen.

Ik vermoed dat je de verkeerde knop "afdrukken " gebruikt, waardoor je direct gaat afdrukken.

Ga via bestand en kies daar voor afdrukken.

post-23245-1417704424,3366_thumb.png (klik op de afbeelding om te vergroten)

post-23245-1417704424,367_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet Afdrukken pakken waar 3 puntjes achterstaat:

Bestand/Afdrukken... en dus niet gewoon op het printsymbool klikken of Adrukken kiezen. Het moet Afdrukken... zijn dat je moet nemen.

Zie ook bericht 7.

Kan je ook bericht 6 beantwoorden.;-)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kurtt, Stegisoft en Clarkie, dank zij jullie steun en hulp ben ik er uiteindelijjk in geslaagd. Ik weet het wel, 't is allemaal zo moeilijk niet, maar je moet het weten hé! Via 'bestand' zag ik eindelijk 'afdrukken...' verschijnen, en van daaruit lukt het perfect.

Een dikke pluim voor jullie drieën!!

P.S. Ik heb Access 2003!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overweegt eens om over te schakelen naar access 2010 want er is ondertussen veel verandert en ook totaal gewijzigd ten opzicht van access 2003.

Nu kan je mdb in access 2010 nog om zetten naar accb maar bij de volgende generatie is dat misschien niet meer mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.