Ga naar inhoud

/windows/system32/config/system beschadigt of kan niet worden gevonden.

Aanbevolen berichten

Hallo heb een jaar geleden bij een site een 2e hands ibm laptop gekocht (T30). Prima ding alleen kreeg ik vanmorgen bij het opstarten " /windows/system32/config/system beschadigt of kan niet worden gevonden." Heb het ibm recovery geprobeert maar daar komt niks uit. Ik heb uiteraard niet de installdisk vanWindows xp. Kan ik dit toch oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het probleem is dat ik niemand ken die mij de cd zou kunnen lenen.

Bij de uitleg staat iets over een oembesturingssysteem, hoe kanik erachter komen of ik dit heb? Heb nl geenflauw benul wat het betekent.

aangepast door priscila49
Link naar reactie
Delen op andere sites

oem-besturingssysteem betekend dat je goedkoop windows hebt ontvangen bij aankoop van nieuwe computer of laptop. Het kan ook zijn dat je op een harddisk hebt staan en meestal is dat een recovery.

Om te weten of je een Oem windows hebt kan je op Deze computer klikken met de rechtermuisknop.

Je ziet daar uw keycode en als je oem ziet dan is het een oem versie bijvoorbeeld 4578-oem-4586-4856

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

oem-besturingssysteem betekend dat je goedkoop windows hebt ontvangen bij aankoop van nieuwe computer of laptop. Het kan ook zijn dat je op een harddisk hebt staan en meestal is dat een revocery.

Om te weten of je een Oem windows hebt kan je op Deze computer klikken met de rechtermuisknop.

Je ziet daar uw keycode en als je oem ziet dan is het een oem versie bijvoorbeeld 4578-oem-4586-4856

Ik heb inmiddels ook de zaak waar ik de laptop gekocht heb gemaild. Bedankt voor de heldere uitleg ik vermoed dat ik idd een oemversie heb, maar zeker weten doe ik het niet want kan niet op mijn computer kijken want windows laad dus niet:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar daar staat het volgende " Waarschuwing Maak geen gebruik van de in dit artikel beschreven procedure als op uw computer een door de OEM geïnstalleerd besturingssysteem aanwezig is. De systeemcomponent in OEM-installaties maakt namelijk wachtwoorden en gebruikersaccounts die eerder niet aanwezig waren. Als u deze procedure niet gebruikt, kunt u zich mogelijk niet opnieuw bij de herstelconsole aanmelden om de oorspronkelijke registercomponenten te herstellen"

Ben dus terug bij af!

Of is het dan wel mogelijk om een systeemherstel te doen, en zo ja moet ik dit op een iso downloaden?

( ik ben mij er van bewust dat jullie hoogstwaarschijnljk in een deuk liggen door mijn vragen)

aangepast door priscila49
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.