Ga naar inhoud

/windows/system32/config/system beschadigt of kan niet worden gevonden.

Aanbevolen berichten

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nu krijg ik het volgende te zien en durf niet goed verder;

Filesyst/NTFS Label/Boot Used size/2,45 mb Size/3,01 MB Status/lost/deleted.

Verder geeft hij de bestaande harde schijf aan .

als ik op finish druk geeft hij de volgende waarschuwing

At least one of the existing partitions will be deleted do you want to continue?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal precies beschrijven wat ik doe en wat hij aangeeft tijdens de procedure zodat U kan zien wat ik fout doe.

Bij het opstarten geeft hij 2 mogelijkheden aan ik doe de eerste ( laat hem dus gewoon gaan) Dan kom ik op het hoofdscherm waar 1 disk opstaat ( disk1 partion * file system NTFS Capacity 37.26 Usd 32.77 Unused 4.49 GB

Dan door middel van rechtermuisklik opent zich een venster waarop staat partition recovery nu kan ik de full scan disk uitvoeren.

Hij geeft het volgende aan;

NTFS LABEL STARTING LBA ENDING LBA USED SIZE SIZE STATUS

.... ... 63 78140158 32.77GB 37.26GB EXISTING

Onder staat een balk preview

37.26GB ( Unallocated)

Gedurende de scan krijg ik vrij direct te zien

FILE SYSTEM LABEL STARTING LBA ENDING LABEL USED SIZE SIZE STATUS

NTFS 63 78140158 32.77GB 37.26GB EXISTING

NTFS BOOT 10046879 10053051 2.45MB 3.01MB LOST/DELETED

Terwijl de scan loopt geeft hij ONDER de scanbalk het volgende ' Please select the partitions you need from the following list' En BOVEN de scanbalk " Choose the searched deleted/lost partitions "

( ik had de lost/deleted partition aangeklikt)

ONDER HEB IK NA DE SCAN 3 MOGELIJKHEDEN; BACK (Ben dan de scan kwijt) FINISH ( opent zich een waarschuwingsvenster die het volgende aangeeft;At least one of the existing partitions will be deleted do you want to continue? Of CANCEL en ben dan de scan uiteraard weer kwijt.

Heb ook het programma data recovery gedownload maar dan doet de laptop niets hoor de cd aanslaan en tikken dan stopt hij en op mijn scherm krijg ik het volgende te zien;

Operating System not found

( Ubuntu werkt ook dus niet meer)

Als ik echter in de partition op onderzoek uitga zie ik dat alle mappen en programma' s er wel zijn( ?)

aangepast door priscila49
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een externe disk met voldoende vrije ruimte om de partitie met je gegevens integraal op te zetten?

Dan zou je kunnen proberen om de partitie te kopieren met Partition Wizard zodat je gegevens al veilig zijn.

Nadien kan je dan de partition recovery nogmaals uitvoeren en bij Finish kiezen voor Continue (of Yes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee heb helaas geen externe disk,heb de 1e keer by finish op yes gedrukt en was toen idd de grootste partitie kwijt en stond er alleen nog de 3,01 op. Heb het toen weer uitgevoerd en kreeg toen de rest weer terug.

Krijg nu weer de oude kreet van Windws te zien na de MBR op de disk toegepast te hebben.Maar ondanks dat laadt Unbundu niet meer.Heb tevens een Surface test gedaan, daar gaf hij 1 leesfout aan.

Grrrrrrrrrr!!

aangepast door priscila49
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ganse verhaal nog eens doorgelezen en blijkbaar zit er een fout op de harde schijf.

Ik vrees dat je een nieuwe schijf gaat moeten aanschaffen.

Installeer Windows op de nieuwe schijf en monteer de oude schijf als tweede harde schijf.

Op die manier kan je waarschijnlijk je gegevens nog recupereren.

Nadien kan je de oude schijf formatteren grondig testen, de beschadigde clusters of sectoren markeren en de schijf eventueel hergebruiken als dataschijf of backup schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is juist belangrijk te weten welke harddisk je dient te nemen.

Je kan geen externe harddisk gebruiken om windows te installeren.

Externe harddisk is bedoeld om data op te slaan.

Download en installeer Speccy. (klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.