Ga naar inhoud

/windows/system32/config/system beschadigt of kan niet worden gevonden.

Aanbevolen berichten

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik krijg Speccy dus niet gedownload met Ubuntu nog op deze of verwijderbare media. Ik heb echter een andere vraag. Met de partion wizard haal ik het ontbrekende stukje wel terug,en heb dit op een stick gezet, krijg het alleen met deze versie niet samengesmolten op de harde schijf. In de betaalde versie is die mogelijkheid er wel. Nu mijn vraag is dit misschien een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy downloaden heeft weinig zin. Je kan windows niet opstarten en met ubuntu werkt speccy niet.

Probeer gewoon je persoonlijke bestanden (dokumenten, foto's, mails, enz...) met ubuntu te kopieren naar een externe schijf en monteer een nieuwe schijf om windows op te installeren.

Start de pc nogmaals op met de Partition Wizard cd.

Selecteer de disk (niet een van de partities) en klik in het menu aan de linkerkant op Show diks properties

In het kader zie je op de eerste lijn de device name. Dit het model van de schijf.

Noteer dit en post het in een volgend bericht.

Dan kunnen we beter helpen zoeken naar een geschikte vervanger voor de harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy downloaden heeft weinig zin. Je kan windows niet opstarten en met ubuntu werkt speccy niet.

Probeer gewoon je persoonlijke bestanden (dokumenten, foto's, mails, enz...) met ubuntu te kopieren naar een externe schijf en monteer een nieuwe schijf om windows op te installeren.

Start de pc nogmaals op met de Partition Wizard cd.

Selecteer de disk (niet een van de partities) en klik in het menu aan de linkerkant op Show diks properties

In het kader zie je op de eerste lijn de device name. Dit het model van de schijf.

Noteer dit en post het in een volgend bericht.

Dan kunnen we beter helpen zoeken naar een geschikte vervanger voor de harde schijf.

Houdt dat dan in dat ik en een nw.harddisk moet kopen en een nw besturingssysteem? Zo ja denk ik dat ik beter af ben met een goedkope laptop desnoods gebruikt heb even op prijzen gegoogeld en valt mij vies tegen... Maar wil jullie wel heel hartelijk bedanken voo alle hulp en misschien heeft een ander iets aan deze berichtjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een ATA Fujitsu MHR 2040A harddisk cilinders 4864 heads 255 . De zaak waar ik toendertijd de laptop heb gekocht installeerd Windows XP prof service pack 3 opnieuw voor de prijs van 75 euro, tel daarbij op de nieuwe harddisk, tel daarbij op dat ik ook niet weet of ik er een nieuwe harddisk in kan zetten denk ik toch dat ik deze laptop hierbij als overleden beschouw. Jammer want alhoewel het een oudje is ben ik wel gehecht ( ja heus je bent vrouw of je bent het niet) aan mijn Ibemmetje van pakweg zo'n 12 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.