Ga naar inhoud

verbinding met internet bij nieuwe computer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net een nieuwe computer met windows 7 en internet explorer 9.

Het werkt allemaal prima maar als ik een paar uur niet aan de computer heb gewerkt dan is iedere keer internet "verbroken". Als ik een internet pagina wil openen dan lukt dat niet. Terwijl rechtsonder staat dat er verbinding is met internet. Ik heb al gekeken op het configuratiescherm en heb in ieder geval gewijzigd dat de computer niet in de "slaapstand" gaat. Maar dit internet probleem blijft. Als ik de computer afsluit en opnieuw opstart is er wel weer meteen internet. Bij mijn oude computer had ik dit probleem niet (stond gewoon de hele dag aan). Dus denk ik (als computerleek) dat er misschien iets niet goed is ingesteld.

Wie kan me helpen???

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Werk je draadloos of met een kabeltje?

Misschien de energieinstellingen van de netwerkkaart(en) nakijken.

Windows gaat de netwerkkaart(en) uitschakelen als hij in slaapstand gaat maar als windows weer actief wordt, worden de netwerkkaart(en) niet automatisch mee ingeschakeld.

Je kan deze echter instellen dat windows ze niet mag uitschakelen om energie te besparen.

Ga naar apparaatbeheer en dubbelklik op de netwerkadapters.

Dubbelklik op de draadloze adapter om de eigenschappen te openen en ga dan naar de tab energiebeheer.

Haal het vinkje weg bij de comuter mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

Klik op OK.

Doe hetzelfde voor de ethernet adapter.

Sluit het apparaatbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Ik werk met een kabelverbinding, dus niet draadloos.

Ik had zelf al ontdekt dat ik het vinkje bij netwerkadapters moest weghalen. Dus dat is gedaan.

Maar bij het overzicht in apparaatbeheer kan ik geen ethernet adapter vinden.

Ik krijg ook af en toe een boodschap dat ik een ethernetkabel moet aansluiiten. Het zal wel al duidelijk zijn dat ik er geen flauw benul van heb. Dus misschien zit daar het probleem. Wat moet ik nu doen?

Want het gaat maar door: vanmorgen computer aan, na 5 minuten internet verbinding weg. Na 10 minuten ging het weer werken (Waardoor???). Na een dik half uur, verbinding weer verbroken. Na nog geen 10 minuten doet het het weer zonder dat ik iets gedaan heb. Niet te begrijpen voor mij. Waarom gebeurt dit niet als ik verbinding maak (kabel aansluit) op mijn oude computer die er nog naast staat????

Ik hoop op nog wat hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ga in IE9 eens via extra naar internetopties.

Kies daar het tabblad verbindingen.

Klik op LAN- instellingen.

Staat daar instellingen automatisch detecteren aangevinkt?

post-23245-1417704428,432_thumb.png (klik op de afbeelding om te vergroten)

2. Ga via start naar configuratiescherm, dan naar apparaatbeheer.

Klik op het pijltje voor netwerkadapters, nu zie je welke adapter aanwezig is.

Maak er een screen van (schermafbeelding), dat kan je via het knipprogramma (klik erop om de handleiding te zien).

Plaats de afbeelding in je volgende bericht zoals onderstaande afbeelding.

post-23245-1417704428,4684_thumb.png (klik op de afbeelding om te vergroten)

Weet je niet hoe je die afbeelding als bijlage moet plaatsen, lees dan deze handleiding.

3. Voer onderstaande ook eens uit:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Sorry, nummer 3 moest je nog doen.

Bovenstaande moest je dus nog uitvoeren, dan kunnen we je aanwezige hardware zien.

Vermeld indien een merk- computer ook het merk, model en modelnummer in je volgende bericht als je wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.