Ga naar inhoud

multimedia info

techniekerke

Aanbevolen berichten

Dag beste forumleden, ik had graag wat info ingewonnen ivm streamen en bekijken van video via een multimediaspeler/HD.

Ik heb weet van volgende toestellen:

AC Ryan Playon!HD Mini2 + USB WiFi Adapter - Mediacentershop.be

en bvb

AC Ryan Playon!HD2 1 TB - Mediacentershop.be

Nu, onze configuratie thuis is als volgt:

gelijkvloers: TV + laptop (echtgenote)

boven: TV met Telenet digicoder + desktop + router

Nu wil ik zo'n toestel aankopen, vooral om mijn ondertussen mooi opgelopen bestand aan films, ipv te branden op DVD of BR, rechstreeks te kunnen bekijken op mijn LCD boven.

Ik vermoed dat dit gewoon via HDMI zal gaan dan met zulke toestellen, en dat ik ook mijn Externe HD op die toestellen kan aansluiten.

Maar nu, stel dat ik zo'n USB WIFI-ADAPTER bij aanschaf, kan mijn vrouw dan beneden ook deze films bekijken op haar LCD tv, laptop?

Ik ben met al die termen en configuraties niet vertrouwd.

Alvast bedankt voor jullie deskundige raad en eventuele tips, alles is welkom.

En euh, geniet ook van het mooie weer he :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat zal niet lukken met een usb wifi-adapter want beiden toestellen hebben lan netwerk.

Wat wel kan in uw geval is om een range extender te kopen en dan met netwerkkabel aansluiten op de mediacenter.

Uiteraard dient de TV of andere toestellen minstens een lan of wifi hebben.

De range extender hoeft je gewoon in de stopcontact plaatsen.

Handleiding vindt je daar.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vrouw kan wel naar TV kijken via een coax- kabel zoals vroeger voor dat je digitale TV had, maar zal dus niet het zelfde kunnen zoals met een digibox.

Als je op een tweede tv digitale tv wil van telenet heb je geen tweede abonnement nodig maar wel een extra digibox of digirecorder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb digirecorder doch ik heb ook veel TV op aangesloten maar slechts 1 TV kan digirecorder of digibox hebben.

Maar in feite kan je met alle TV digitaal kijken maar niet opnemen.

Eigenlijk is digirecorder niks anders dan een dvd-recorder of dergelijk met het verschil dat je films kan huren bij digirecorder.

Je kan met een dvd-recorder of dergelijk evengoed opnemen en gewoon verder kijken met TV.

Je dient je wel een slimme truc te nemen.

Een T stuk op de antenne en dan kabel naar TV en de andere kabel naar dvd-recorder of dergelijk.

Met de scar kan je alles bekijken wat op dvd-recorder staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een recente TV hebt, zoals full HD, zal zonder die digibox of digirecorder je beeldkwaliteit minder goed zijn.

Daarom ook dat bijna iedereen dan een abonnement neemt op digitale TV.

Laat de winkels die hun TV scherm op staan hebben als je in hun zaak rond wandelt en zo'n een mooi beeld hebben de digibox of ...., er tussen uit halen en de beeldkwaliteit wordt slechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met dat T-stuk, als ik plaats tussen mijn digibox en tv, en ik tap daarvan af naar mijn echtgenote haar tv, kan zij dan ook alle posten van Telenet bekijken?

Ik denk toch niet, en als het zo zou zijn, dan kan ze enkel kijken naar de programma's waar ik op dat moment naar aan het kijken ben, niet?

En slotsom, als dit niet zou lukken, dan koop ik gewoon een digibox voor haar en hoeft ze verder geen abo te betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is wel dat zij beneden geen ethernet kabel heeft liggen, enkel een coaxkabel, want ze heeft laptop benden via draadloos netwerk.

Kan je ook draadloos werken met een digibox?

Wat heeft ze daarvoor dan nodig?

Moet dat ook aan Telenet worden medegedeeld dat het is om op een 2de tv aan te sluiten?

Ze gaan dan geen extra kosten aanmeten zoals activeringscode, abonnement, anderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.