Ga naar inhoud

Connectieprobleem met axis 207w camera via switch

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik heb een probleem met een axis 207w ip camera, welke via een LAN kabel aangesloten is op een 8-poorts switch (cisco SF100D-08). Deze switch is via een LAN kabel aangesloten op mijn router (Linksys E2000). Op mijn pc draait een programmatje "axis camera station" die constant de beelden van mijn oprit opneemt.

Het probleem is dat de verbinding van de ip camera met de switch elke dag een paar uur wegvalt. De statusLED van de switch poort pinkt dan, i.p.v. continu te branden en in "axis camera station" krijg ik de melding; camera disonnected. Na een tijdje (soms enkele uren) verbindt hij terug vanzelf.

Erg vervelend natuurlijk daar ik geen bedrijfszekerheid heb.

Vroeger was de camera rechtstreeks op mijn router aangesloten en dan had ik dit probleem nooit. Door netwerkuitbreiding moest ik een switch bijplaatsen.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Waarom alles prima werkt rechtstreeks op de router en niet via de switch?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

cisco SF100D-08 is veel te uitgebreid voor het doel wat je voor wilt gebruiken en daarbij heeft het slecht 100 mbps poorten.

De SF100D-08 is een doodeenvoudige switch van nog geen 40 euro. Hij is zelfs niet manageable. Ik weet niet of er nog eenvoudigere switchen bestaan? Voorts functioneert alles op de switch goed, behalve de ip camera die een 4 tal uur per dag verbinding verliest.

Volgens mij moet het aan een software instelling liggen... .

Iemand nog ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik niet gedaan. De router staat gewoon op DHCP. Ik ga proberen het mac adres van de camera te koppelen met een vast IP- adres (gereserveerde client in DHCP) en vervolgens het IP adres in de camera in te geven.

Het vervelende is natuurlijk dat mijn camera weer disconnected is en ik dus moet wachten tot hij terug verbonden is.

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de router DCHP geeft wilt niks zeggen.

Je dient de camera een vaste IP adres te geven.

Waarom?

Wel als windows ziet dat de camera bij dhcp bijvoorbeeld: 192.168.2.11

Morgen ziet windows dat 192.168.2.11 een computer is want dchp heeft de camera nu 192.168.2.12 als IP adres gegeven.

Bij een vaste IP adres weet windows nu dat 192.168.2.11 de IP camera is.

Misschien moet je wel nog in de instelling van de programma nog aangeven welke de IP adres van de router is.

Dus in principe alle computer automatisch IP adres.

Printer, camera enz altijd vaste IP adres geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.