Ga naar inhoud

N.A.S. (Network Attached Storage)

Aanbevolen berichten

Ik zou gewoon overal kabels voorzien in mijn huis later, overal Gigabit kabels! Lang leve kabels!

Ik heb dat ook gedaan maar gebruik het niet omdat draadloos handiger is.

Download wordt toch bepaald door de tegenstander.

We zijn inderdaad off-topic maar dit wel ik nog wel zeggen:

Van alle router die ik heb gehad vanwege de forum is Linksys de beste gevolgd door netgear.

D-link is ook niet slecht maar minder stabiel.

Netgear heeft ook de neiging om langzaam te starten en dan pas op volle snelheid.

Je kan om de NAS inderdaad website draaien.

Mits goede instelling is dat ook te bereiken via internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb eergisteren m'n 2 NAS'kes geleverd gehad (1x QNAP TS-419P Turbo & 1x D-Link DNS-323).

Gezien m'n nieuwe 2TB HD's (voor de QNAP) nog niet geleverd waren, heb ik voorlopig (enkel) m'n D-Link DNS-323 proberen opstarten (met m'n "oude" 1,5TB HD's)...

Proberen...

Op 't eerste zicht easy...

D-Link open, HD's er in, power & net aansluiten, programma-Cd in de PC & "GO"

(de HD's worden zowieso geformateerd bij in werking stellen van het apparaat !!!)

Na het instellen van het type (RAID 1) & details > formatering (duurt effe met 2x 1,5TB er in)

Formatering gedaan > IP-n°, MAC-ID-N°,... :-)

Herstarten (van de D-Link)

Tot... Nu moet er nog 'n stationsletter toegewezen worden aan de schijf (gezien ik "RAID 1" gekozen heb, zie ik maar 1 schijf, denk ik toch...) > NO GO... ik blijf error-meldingen krijgen dat het toewijzen van 'n stationsletter niet lukt...

Ik ga deze avond nog es proberen, of op 't net es zoeken, gezien ik niet de enige ben die met D-Link problemen heb... ;-)

Tenzij ik vandaag m'n nieuwe HD's geleverd krijg, dan start ik m'n QNAP op... :-)

Iemand tips/ervaring over de D-Link DNS-323...?

Mvg, Herman (nam-reh).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht (zit nu in Brussel - zal vanavond thuis es na kijken) dat er al 1.08 op zat van firmware... (de "recentste" dus)

> inderdaad al op 1.08 (net nagekeken)...

Ben nu de D-Link aan het resetten (naar fabrieksinstellingen)...

Wie weet brengt dit 'n oplossing...?!

>>> No way... :-(

Ik krijg opnieuw : "Failed to map drive"

aangepast door Nam-Reh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Stegisoft (& alle andere leden natuurlijk) !

> Ik heb (tijdelijk) de DNS-323 aan de kant gelegd... xD

(M'n 4 2TB-WD Caviar Green HD's zijn nog steeds "onderweg, letterlijk: nog maar net verstuurd door de verkoper...)

Dus heb ik de 2 1,5TB HD's (die in m'n DNS-323 zaten) in m'n QNAP TS-419 P Turbo gestopt...

Schijven zijn OK bevonden & geïnstalleerd, geformateerd,... :adore:

M'n PC herkend de NAS, ik heb mijzelf als admin & "client" gemaakt, mappen benoemd (automatisch & manueel), de toegelaten quota's beschreven, enz...

1 probleempje echter...

Als ik als test 1 fotooke van m'n ext HD naar m'n NAS wil overslepen, krijg ik volgend bericht (effe snel overtypen) (m'n Win 7 ULT 64-bit systeem is in 't frans...):

"Vous devez disposer d'une autorisation pour effectuer cette action"... (+ "Recommencer" & "Annuler" knoppen)

Vrij vertaald: "U moet over 'n toelating beschikken om deze actie uit tevoeren..." (+ "Herbeginnen" & "Annuleren" knoppen)

Ik heb net effe nagekeken: ik heb mij wel degelijk (als admin & client) lees- & schrijf-toestemming gegeven (in die map)...

Iemand 'n ideetje/tipje...?

Zoniet zit ik hier binnen x-aantal jaren nog aan bezig... :embarassed:

(Tsjah, m'n eerste NASje...)

Op voorhand dank voor de benodigde info !!! :top:

Grtz, Herman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb effe snel gereset (terug naar fabrieksinstellingen & opnieuw gebruiker aangemaakt) > werkt nu goed.

Ik heb 'n private map aangemaakt & ben (daar) nu 'n back-up in aan 't maken van m'n Ext HD Fotografie ("nog +/- 22 uur te gaan" voor +/- 679GB) (je weet wel: "relatieve" tijd hé...)

Bedankt voor de assistentie !!!

Grtz, Herman.

Ik ga nog effe wachten om deze topic af te sluiten, gezien ik m'n volwaardige set HD's (4x 2TB Western Digital Caviar Green) nog niet ontvangen heb & dus m'n NAS nog niet volledig kunnen configureren heb...

To be continued... xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.