Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik heb per ongeluk mijn administrator verwijderd via opdrachtpromp, dus ik kan wel inloggen met andere gebruiker maar heb geen toegang meer bij mijn accountbeheer ,

als ik iets wil installeren vraagt ie eerst toestemming met ja/nee maar ja kan je niet meer vinken dus je kan niks meer installeren, moet ik win7 opnieuw installeren of kan ik administrator alleen toevoegen ............

groetjes shammy

Geplaatst:

Beschrijf eens hoe je deze verwijder hebt via de opdrachtprompt.

Heb je een account met administrator rechten verwijderd, het ingebouwde administrator account kan niet verwijderd worden.

Geplaatst:

weet niet meer

maar heb dit geprobeerd lukt ook niet

c:\Users\Manisha en Vinay>net localgroup Administrators Shammy /add

als bij mijn opdrachtpromp ben zie je die

c:\users\Manisha en Vinay >net user

Gebruikersaccounts voor \\Shammy-pc

-----------------------------------------------------------------------------------

Administrator Gast Manisha en Vinay

Mijn administrator naam was Shammy

Geplaatst:

Heb je het account verwijderd met het volgende commando in je opdrachtprompt

net user Shammy /active:no ???probeer het dan eens terug te activeren.

Rechtsklik op de opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren

Typ dan het volgende in de opdrachtprompt

net user Shammy /active:yes

Lukt dit??

Geplaatst:

Je moet wel even uit loggen voor dat het account terug zichtbaar kan worden, maar dat heb je ondertussen misschien wel gedaan.

Kan je wel nog je documenten en dergelijke terug vinden op je pc?

Geplaatst:

lukt niet, ik kan in alle mappen gaan , maar geen toegang bij accountbeheren

ik denk dat ik win7 opnieuw ga installeren, maar wacht nog effe op nieuwe instrucie van je

Geplaatst:
shammy2010lukt niet' date=' ik kan in alle mappen gaan , maar geen toegang bij accountbeheren[/quote']

Dat komt omdat je dit vanuit een gast account probeert :hmmmm:

We zullen eens proberen of we het ingebouwde admin account nog naar voren kunnen halen.

Rechtsklik op de opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren

Typ dan het volgende in de opdrachtprompt

net user administrator /active:yes en druk op enter

Verschijnt de volgende melding in de opdrachtprompt

Opdracht voltooid dan is het normaal gezien gelukt

Doe je even afmelden en kijk dan eens of je een icoontje van Administrator hebt waar je kan inloggen.

Geplaatst:

het is niet gelukt ik heb win 7 overnieuw geinstalleerd en belangrijke mappen zijn gewoon in windows.old ik wil je nog van harte danken dat je tijd voor me had gemaakt om mij te helpen groetjes shammy

Geplaatst:

Graag gedaan shammy, als het voor jij hiermee is opgelost en je verder geen vragen meer hebt mag je dit topic als zodanig markeren door op de +Markeer als OPGELOST te drukken

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.