Ga naar inhoud

tabelstijlen en grafiekstijlen

Aanbevolen berichten

Beste Clarkie,

Nee. Een macro is een oplossing om dat wat niet automatisch geregeld wordt alsnog te regelen. Stijlen regelen iets automatisch. Maar er bestaan tabelstijlen.

Dus mijn vraag aan jullie is: Wat gebeurt er bij jullie als je de standaard tabelstijl op 10 punts zet terwijl de stijl Standaard op Times New Roman 11 punts blijft staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag officemedewerker

We proberen mensen op een zo eenvoudig mogelijke manier te helpen. U kunt daaruit de indruk krijgen dat wij de materie van Word niet onder de knie hebben, maar dit is slechts schijn.

Dus mijn vraag aan jullie is: Wat gebeurt er bij jullie als je de standaard tabelstijl op 10 punts zet terwijl de stijl Standaard op Times New Roman 11 punts blijft staan?

Je kan de tabelstijl gewoon wijzigen en daar het lettertype in de tabelstijl op 10 punten zetten. De standaardstijl laat je op 11 punten staan. Nu kan je de tabelstijl dan toepassen op alle soorten tabellen. De tekst in die tabellen wordt dan op 10 punten gezet. De standaardstijl van 11 punten heeft niets met de tabel te maken. Dat is de standaardtekst die je intypt buiten de tabel. Die gaat dan in 11 punten komen.

Dus een tabelstijl kan je toepassen op een (bestaande) tabel. Als er tekst in die tabel staat en je past de tabelstijl toe, zal die tekst in die tabel lettertype 10 krijgen als je dat in de tabelstijl hebt ingesteld.

post-484-1417704429,6135_thumb.jpg

Pas dus gewoon de tabelstijl aan en pas die stijl toe op een tabel. Dat heeft niets met de standaardstijl te maken. Je maakt toch enkel tabelstijlen om die toe te passen op andere tabellen?

De standaardstijl van gewone tekst buiten de tabel wordt niet aangepast. Die blijft 11 punten. Tenzij je de standaardstijl aanpast.

Je kunt ook de tabelstijl baseren op een andere stijl. (zie afbeelding hierboven)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Kurtt zijn tip nog aan te vullen, je kan onderaan in het venster "stijl wijzigen" een vinkje plaatsen bij nieuwe documenten op basis van deze sjabloon.

Dan wordt het ook toegepast in een nieuw document, als dat ook een deel van je vraag was.

post-23245-1417704429,6601_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kurt,

Precies zoals je het beschreef verwachtte ik dat het zou werken in onderstaande situatie (dat is dus een andere situatie dan jouw voorbeeld). Vandaar mijn vraag: Als jullie dezelfde situatie nadoen, werkt het bij jullie dan ook niet?

"Het opmaakprofiel Standaard (style Normal) is bij mij Times New Roman 11 punts.

Ik wil dat tabellen standaard met lettergrootte 10 punts worden ingesteld.

In mijn Word 2003 lukt mij dat niet.

Ben ik de enige met dit probleem?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.