Ga naar inhoud

Nero Burning ROM - Nieuwe Compilatie

Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een film gemaakt en ik wil die graag branden op DVD. Ik gebruik Nero Burning ROM. Als ik Nero opstart heb ik de keuze uit CD, DVD, en Blue Ray.

Nadat ik DVD heb gekozen kan ik kiezen uit :

* Dvd-rom (ISO)

* Kopie van dvd

* DVD-Video

* AVCHD-video

* DVD-ROM (opstartbaar)

* Dvd-rom (UDF)

* Dvd-rom (UDF/ISO)

* Dvd-rom (SecurDisc)

* Nero DiscSpan (UDF)

Ik weet niet welke optie ik voor mijn film moet gebruiken. Op de website van Nero Burning ROM is er wel een tutorial, maar die laat alleen maar "Dvd-rom (SecurDisc)" zien en vertelt me niet wanneer ik de andere opties moet gebruiken of wat ze betekenen en wat het verschil is. Ik zou wel de optie "Dvd-rom (SecurDisc)" willen gebruiken aangezien het een hoge betrouwbaarheid tegen gegevensverlies, veroorzaakt door fysieke schade, zoals krassen geeft maar ik weet niet of dit wel de beste optie is voor mijn film en of andere handiger zouden kunnen zijn. Ook weet ik niet waarvoor de andere opties dienen.

Hier zijn wat gegevens over mijn film :

Afspeelduur : 00:20:12

Framebreedte : 1920

Framehoogte : 1080

Gegevenssnelheid : 9289kbps

Totale bitverwerkingssnelheid : 9337kbps

Framesnelheid : 15 frames per seconde

Bitsnelheid : 48kbps

Kanalen : 1 (mono)

Audiosamplesnelheid : 44 kHz

Itemtype : .wmv

Grootte : 424 MB

Ik had ook nog een andere vraag :

Als ik mijn nieuwe lege DVD in mijn laptop plaats, vraagt Windows mij hoe ik deze schijf wil gebruiken; als een USB-flashstation of als een CD/DVD speler

( de bestanden kunnen dus niet worden gewijzigd of verwijderd na het branden ). De schijf gebruiken als USB-flashstation lijkt mij wel handig aangezien de lege DVD 4.37 GB beschikbaar stelt en mijn film maar 424 MB groot is, of is het gebruiken van de schijf als CD/DVD speler toch een betere optie ? En is het mogelijk om dit later alsnog te wijzigen ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer DVD-Video te kiezen. Onderaan zie je een balk. Zolang die groen of geel is, is het ok. Als die rood wordt, wil het zeggen dat dat formaat te klein is voor die film.

Maar voor dat ik het kan branden vraagt Windows mij of ik het als een "USB-Flashstation" of "Met een CD/DVD-Speler" wil gebruiken. Welke zou ik dan moeten kiezen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voor dat ik het kan branden vraagt Windows mij of ik het als een "USB-Flashstation" of "Met een CD/DVD-Speler" wil gebruiken. Welke zou ik dan moeten kiezen ?

Heb je op dat moment Nero al geopend, of komt die vraag bij het sluiten van het CD/DVD-station ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op dat moment Nero al geopend, of komt die vraag bij het sluiten van het CD/DVD-station ?...

Nee toen had ik Nero nog niet geopend ik opende het gewoon via Computer en toen kreeg ik die melding.

---------- Post toegevoegd om 14:57 ---------- Vorige post was om 14:54 ----------

Ik sta op het punt de film nu te branden, alleen er is nog een klein probleempje; als ik bij Nero een schijfnaam wil opgeven dan kan ik niet meer dan 2 woorden intypen. Komt dat door Nero en dat ik het achteraf met Windows gewoon kan veranderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt niet opgegeven welke versie van nero je gebruikt.

En ook niet in welk formaat je film staat voor het branden.

Maar als het een volledig pakket is doe je best het volgende:

Breng een lege dvd in je dvd- brander.

Dan ga je eventueel een windows melding krijgen, sluit die.

Ga via start naar de map NERO, open die.

post-23245-1417704430,3737_thumb.png (klik erop om te vergroten)

Ga naar nero vision, en klik erop.

Je krijgt volgend scherm:

post-23245-1417704430,3984_thumb.jpg

Kies er voor dvd maken en dvd- video (zoals afbeelding hierboven).

In het volgende scherm kies je importeren en dan bestanden importeren.post-23245-1417704430,4384_thumb.jpg

Je krijgt dan een verkennerachtig venster waar je het bestand (film) kan kiezen.

Klik nog op openen.

post-23245-1417704430,475_thumb.jpg

In het volgende scherm kan je allerlei instellingen aanpassen.

De belangrijkste vindt je achter de knop meer., klik erop.

post-23245-1417704430,5393_thumb.jpg

Je vindt er de functie opties opname-indelingen, klik erop.

post-23245-1417704430,5992_thumb.jpg

in het volgende scherm kies je het tabblad dvd- video.

Klik er bij codeermodus op het neerwaarts pijltje.

Kies er hoge kwaliteit, het duurt wel langer voor je film klaar is maar je gaat er geen spijt van hebben.

Klik nog op OK.

post-23245-1417704430,6456_thumb.png

Klik op volgende daar heb je nog menu- instellingen waar je zelf mee mag experimenteren als je wil.

Klik weer op volgende.

Klik weer op volgende.

Je komt nu in een venster waar je nog de brandoptie kan instellen.

Staat je dvd- brander al geselecteerd kies je gewoon op branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het een volledig pakket is of dat ik een andere versie van Nero heb, aangezien "mijn" Nero niet overeenkomt met die van u ( als ik naar de afbeeldingen kijk ). Ik wil het wel laten zien maar ik weet niet hoe ik een afbeelding hier kan plaatsen. Als ik klik op "Afbeelding invoegen" moet ik een URL intypen, maar ik moet het toch ergens uploaden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.