Ga naar inhoud

raar beeld

suusje

Aanbevolen berichten

Hoii allemaal,

Mijn computerbeeld stond ineens op stil, en wilde niet meer opstarten. Nadat ik het blauwe scherm des doods zag, zei de computer dat het systeem hersteld was van een ernstige fout. Maar na een paar minuten stond het beeld weer stil, en moest ik resetten. Ik heb een paar keer systeemherstel gedaan ( terug in de tijd ^^ ) en dat werkte. Maar nu werkt dat ook niet meer. In principe doet alles het ongeveer, behalve dan dat het beeld lijkt op het stenen tijdperk. 4 bits ofzo, en dat kan ik niet herstellen.

En dan had ik stiekem nog een vraagje. Wat is nou de betrouwbaarste computer? Elke 3 jaar €400 euro uitgeven voor een computer vind ik echt stom:/.

Dank u alvast voor alle reacties!

aangepast door suusje
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je krijgt een blauw scherm met foutmeldingen???

Kan je volgende nog uitvoeren?

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

bug check string

bug check code

caused by driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een merk- computer geef dan merk, model en modelnummer door.

Anders voer je onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind jullie nu al helden. Als m'n computer het straks weer doet, ga ik zeker doneren ^^.

Ben nu bezig met het downloaden en installeren van het linkje van Asus.

Oh, eerst ff opnieuw opstarten. zo terug!

---------- Post toegevoegd om 13:21 ---------- Vorige post was om 13:10 ----------

Nadat het programma vroeg om opnieuw te worden opgestart, stond het beeld ineens op stil.

Aangezien ik verder niks meer kon doen, heb ik op het reset knopje gedrukt. Nu staat er bij

het opstarten van mijn internet explorer het volgende :

* Het recenste stuurprogramma voor uw videokaart installeren

* Verlaag handmatig de hardwareversnelling voor uw videoadapter

* Wat is een stuurprogramma

Ik ga het eerste maar proberen, kijken of het lukt.

---------- Post toegevoegd om 13:33 ---------- Vorige post was om 13:21 ----------

Installatieoverzicht

success-sm.gifGeslaagd:1failed-sm.gif Mislukt:0remaining-sm.gif Resterend:0success-lg.gif Geslaagde updates nVidia NVIDIA GeForce 8500 GT

nVidia - Video - NVIDIA GeForce 8500 GT

Maar er is verder niks veranderd.

---------- Post toegevoegd om 13:41 ---------- Vorige post was om 13:33 ----------

Dit heb ik ook gedaan, opnieuw opgestart.....maar nog steeds slecht beeld.

Hiermee wordt voorkomen dat het videostuurprogramma de hardware onjuist programmeert. Wel gaan de beeldschermfunctionaliteit en -prestaties hierdoor mogelijk enigszins achteruit.

1. Klik achtereenvolgens op Start en Configuratiescherm en dubbelklik op Beeldscherm.
  2. Open het tabblad Instellingen en klik op Geavanceerd.
  3. Open het tabblad Probleemoplossing, verplaats de schuifregelaar Hardwareversnelling naar Geen en schakel het selectievakje Gecombineerd schrijven inschakelen uit.
  4. Klik op OK en daarna nog eens op OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef zoals gevraagd eens het model en modelnummer door.

Kijk ook eens in apparaatbeheer of er gele vraagtekens of rode cirkel instaan.

Bij het onderdeel Systeem op het tabblad Hardware vindt je het onderdeel Apparaatbeheer terug.

En blijkbaar is het al een oude PC.

Misschien is je videokaart defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.