Ga naar inhoud

een programma


Aanbevolen berichten

hallo ik had een vraagje ik wilde auslogics disk defrag gebruiiken om 1 keer in de maand

mij schijf te derfragmenteren maar mij vraag is heeft windows dat ook en doet die het zelfde en heb ik dan ook de keuze om te kiezen welke het beste is en moet ik die van windows dan uitschakelen op een of anderen manier? over deze link gaat het Download Auslogics Disk Defrag 3.2.1.10 - FileHippo.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u Windows 7 installeert, dan staat de planning van defragmenteren automatisch AAN. Eén keer per week zal die defragmenteren. Windows 7 defragmentatieprogramma houdt ook rekening met wat je aan het doen bent, als hij defrag wil beginnen. Hij voert defrag op low-priority uit, dit wil zeggen dat als je bv. een spel aan het spelen bent dat spel niet vertraagd zal worden doordat hij aan het defragmenteren is.

Dat gebeurt dus allemaal automatisch.

Het defragmentatieprogramma van Windows Vista en 7 is fel verbetert ten opzichte van dat van XP. Alles wordt automatisch geregeld. Daarom is een ander defragmentatieprogramma absoluut overbodig.

Ik heb al verschillende defragmentatieprogramma's getest en ik moet zeggen dat er niet veel verschil is.

U kan beter ongebruikte programma's verwijderen uit uw softwarelijst of uw opstartprogramma's die u niet gebruikt uitschakelen in msconfig, tabje "Opstarten". Daar krijgt u veel meer prestatiewinst dan met defragmenteren.

Defragmenteren is af en toe nodig, en u zal merken dat uw computer er sneller van wordt. Maar dat duurt niet lang. Naarmate u (veel) nieuwe programma's installeert is de computer weer terug op 'normale' snelheid zoals voorheen. Daarom is de automatische defragmentatie van Windows 7 aan te raden. Deze zal ook slechts beginnen als defragmentatie nodig is.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag misteragga,

ik werk zelf al een paar jaar met Auslogics om te defragmenteren (tot mijn volle tevredenheid ;-) )

Eén keer per maand vind ik persoonlijk wat te veel van het goede, ik defragmenteer maximum zo'n 2 tot 3 keer per jaar op 2 zeer intensief gebruikte laptops.

Dit doe je best zonder internetverbinding en met zoveel mogelijk uitgeschakelde achtergrondprogramma's : hiervoor gebruik ik SmartClose (klik er op)...na de defragmentatie activeer je alles weer opnieuw via SmartClose.

De geplande Windows defragmentatie heb ik uitgeschakeld : configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> harde schijf defragmenteren : daar kan je de geplande defragmentatie uitschakelen.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het nut van defragmenteren ook afhangt van hoe dikwijls je bestanden verwijdert, toevoegt,...

Doe je veel wis/schrijf opdrachten, dan is defragmentatie zeker aan te bevelen. Installeer je heel veel programma's en verwijder je heel veel programma's, dan is defragmentatie eveneens aan te bevelen.

@mistergaga

De ingebouwde defrag in Windows 7 regelt alles automatisch, inderdaad. Maar de programma's die Asus geeft krijgen ook goede reviews hoor. En in die programma's kan je soms ook instellen of je dagelijks, wekelijks, maandelijks automatisch wenst te defragmenteren.

En er is ook nog Diskeeper. Over het nut van dit programma zijn al vele boeken geschreven. Het is zo dat elk defragmentatie programma dat 'gepland' uitgevoerd wordt, zelf een service achterlaat die wat geheugen in beslag neemt en op die manier je computer weer een beetje vertraagt. (want 'defragmentatiegraad' moet dan steeds in het oog worden gehouden).

Ik zou zeggen test zelf eens uit. Het kan geen kwaad om het programma dat Asus hierboven geeft, eens uit te proberen. Bovendien is het gratis en krijgt het heel goede beoordelingen. Het kan wel zijn dat je er geen planning mee kunt uitvoeren, en de ingebouwde in Windows 7 kan dat wel.

Een nadeel is wel, als je na die programma's de ingebouwde windows defrag laat draaien, je weer een half uur moet wachten alvorens je pc gedefragmenteerd is, omdat elk programma een ANDER algoritme gebruikt om een pc te defragmenteren......

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.