Ga naar inhoud

Vasthangen Pc, Hijackthis werkt niet

Aanbevolen berichten

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Af en toe, wanneer mijn pc blijft vasthangen en ik die moet heropstarten verschijnt er 'disk read error.' Als ik dan op ctrl-alt-delete druk blijft dit maar verschijnen. Pas als ik mijn pc volledig afsluit en dan terug heropstart kan ik op computer normaal opstarten drukken en werkt die terug. Mijn drivers hou ik altijd up to date met het programma driver genius. Mijn windows updates installeer ik ook altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn problemen met de harde schijf. (disk read error)

Als je geen backup hebt van je gegevens, maak die dan zo snel mogelijk.

Doe ook eens een schijfcontrole.

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Ga naar Eigenschappen en open de tab Extra.

Klik bij foutcontrole op nu controleren, vink beide vakjes aan en klik op starten.

Je krijgt nu waarschijnlijk de melding dat de controle niet kan uitgevoerd worden omdat de schijf in gebruik is en de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. Klik op ja en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, heb dit dus gedaan. duurde wel een hele tijd. een back-up kan ik zelfs niet maken, heb er te weinig plaats voor. zal best eens een externe harde schijf kopen. na die schijfcontrole is het nog een paar keer gebeurd dat hij bleef hangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wel.

Af en toe, wanneer mijn pc blijft vasthangen en ik die moet heropstarten verschijnt er 'disk read error.' Als ik dan op ctrl-alt-delete druk blijft dit maar verschijnen.

Het feit dat je foutmeldingen krijgt als deze "disk read error" betekent dat je harde schijf niet meer goed leesbaar is.

De vraag is niet of je schijf gaat crashen maar wanneer.

Je kan dus beter nu reeds stappen ondernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WD zijn wel degelijke schijven maar er kan er altijd eentje tussen zitten met een foutje waardoor die sneller defect raakt.

Dit heeft weinig te maken met goede of slechte zorg voor de schijf.

Je kan ook een testprogramma downloaden van WD voor je schijven.

Op deze pagina heb je ook een link naar de WD versie van Acronis True Image om je schijf te backuppen of te clonen.

Laat het testprogramma eens los op je schijf en post het resultaat in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.